نقش مهاجران ژاپنی در اقتدار آمریکا | فراتاب
کد خبر: 8678
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1397 - 21:49
توشیهیرو مینوهارا

اولین گروه از این مهاجران به عنوان کارگران قراردادی از ژاپن به هاوایی رفتند. این اقدام در پاسخ به تقاضای حکومت پادشاهی هاوایی برای کارگر صورت گرفت. در آن زمان این جزیره به ایالات متحده آمریکا تعلق نداشت، اما بعدها جزوی از این کشور شد، که همین امر اولین گروه از مهاجران ژاپنی را در تاریخ جابجایی های انسانی بین دو کشور به منشا با اهمیتی تبدیل می کند.
در ۱۵۰ سالی که از آن زمان گذشته است، آمریکایی های ژاپنی تبار بسیاری در مراکز کلیدی ایالات متحده مشغول به کار بوده اند. من عقیده دارم که این افراد در تبدیل آمریکا به کشوری تاثیرگذارتر، نقش مهمی را داشته اند.
چینی ها در ابتدا بزرگترین گروه مهاجران به آمریکا را تشکیل می دادند. بعدها تعدادی مهاجر نیز از ژاپن به آمریکا رفتند. آمریکا برای مدت های طولانی اغلب جامعه ای مسیحی بود. اما سیل ورود افرادی از شرق با فرهنگی کاملا متفاوت، موقعیتی را برای ایجاد تغییراتی قابل توجه در آمریکا فراهم آورد.
از زمان آغاز دولت رئیس جمهور دونالد ترامپ، بر ضد مهاجران در آمریکا موج سیاسی به راه افتاده است.
با این حال، من احساس می کنم که این امر باعث می شود که برای آمریکایی های ژاپنی تبار مهم تر شود که صدای خود را بلند کرده، دست به عمل زده و بگویند که اقتدار آمریکا به خاطر وجود مهاجران آن و تنوع نژادی در این کشور است.
روابط میان ژاپن و آمریکا در ۱۵۰ سال گذشته دستخوش تجربیات مختلفی از جمله جنگ اقیانوس آرام بوده است. دوره های آشفته ای وجود داشته است اما مناسبات میان مردم دو کشور همچنان پویا باقی مانده است. آمریکایی های ژاپنی تبار بعنوان پلی بین دو کشور بوده اند.
مهاجران ژاپنی به گوشه و کنار جهان از جمله به آمریکا، هاوایی، برزیل و پرو سفر کرده اند. آنها به رونق و شکوفایی کشوری که به آن وارد شده اند، کمک کرده اند. آنها به اعضای با ارزشی در آن جوامع تبدیل شده اند. به همین ترتیب، من احساس می کنم که اگر ژاپن هم افراد دارای مهارت را از سایر نقاط جهان جذب کند، غنی تر و حتی پویاتر خواهد شد.

 

استاد مقطع تحصیلات تکمیلی دانشکده حقوق و سیاست دانشگاه کوبه

منبع: NHK

نظرات
آخرین اخبار