قطر: در هیچ اقدامی علیه ایران شریک نخواهیم شد | فراتاب
کد خبر: 8598
تاریخ انتشار: 14 خرداد 1397 - 15:10
خالد العطیه وزیر دفاع و معاون نخست وزیر قطر تصریح کرد که کشورش هرگز در هیچ گونه تنش و اقدامی علیه ایران شریک نخواهد شد.

فراتاب / بین الملل - به گزارش امروز (یکشنبه) خبرگزاری آسوشیتدپرس، عطیه در کنفرانس امنیتی بین المللی در سنگاپور گفت: قطر اگرچه اختلاف نظرهایی با ایران در برخی زمینه ها دارد اما این اختلاف دلیل نمی شود که ما بخواهیم به تنش ها در منطقه دامن بزنیم.
وی افزود: آیا عاقلانه است از آمریکا و اسرائیل خواست تا به جنگ ایران بروند؟ مساله ای بسیار خطرناک خواهد بود که یک طرف ثالث تلاش کند منطقه یا کشوری را در آن وارد جنگ با ایران کند.


خبرگزاری آمریکایی اضافه کرد: وی نامی از طرف ثالث نبرد اما احتمالا اشاره به رقیب ایران یعنی عربستان دارد که پارسال با متحدان خود قطر را تحریم کرد و دوحه را به حمایت از افراط گرایی و عدم پذیرش قطع روابط با ایران متهم ساخت.
وزیر دفاع قطر ادامه داد: ایران همسایه ماست. باید از ایران بخواهیم تمام گزینه ها را روی میز بگذارد و (به گفته او) به جای جنگ، برای ایجاد صلح گفت و گو آغاز کند.


زمانی که از عطیه پرسیده شد که آیا پایگاه های نظامی قطر برای حملات هوایی به ایران استفاده می شوند، وی تاکید کرد کشورش 'طرفدار جنگ' نیست و خواهان گفت و گو است.
وی خواستار حفظ توافق هسته ای 2015 بین قدرت های جهانی و ایران شد و گفت: همه باید به این توافق پایبند باشند و بر مبنای آن پیش بروند. فکر می کنم آمریکا باهوشتر از آن است که وارد جنگ با ایران شود.


به گزارش ایرنا، چهارمین نشست از هفدهمین کنفرانس امنیت آسیا موسوم به گفت و گوی های دور شانگری لا Shangri-La از دیروز (شنبه) در سنگاپور آغاز شد. قرار است در این نشست شرکت کنندگان درباره چالش هایی که امنیت آسیا را تهدید می کند گفت و گو کنند.


سخنان وزیر دفاع قطر در این کنفرانس در حالی عنوان شد که سلمان پادشاه عربستان سعودی دیروز (شنبه) از فرانسه خواست تا قطر را متقاعد کند که از تلاش برای دستیابی به سامانه دفاع موشکی S-400 دست بردارد و تهدید کرد در غیر این صورت ریاض آماده است تا با اقدام نظامی جلوی دوحه را بگیرد.

خبرآنلاین

نظرات
آخرین اخبار