مصوبه دیوان عدالت اداری ۳ هزار میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری را کاهش می‌دهد | فراتاب
کد خبر: 8543
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1397 - 17:00
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران گفت: لغو مصوبه مازاد تراکم از سوی دیوان عدالت ادارای موجب کاهش 3 هزار میلیارد تومانی بودجه شهرداری تهران در سال 1397 می‌شود.

مجید فراهانی، درباره رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو مصوبه شورای شهر تهران در خصوص مازاد تراکم اظهار داشت: قطعا مصوبه‌ای که دیوان عدالت اداری در این باره داشته است، برای شهرداری تهران ایجاد مشکل خواهد کرد.

وی ادامه داد: براساس برآوردهای صورت‌گرفته، بیش از 3 هزار میلیارد تومان از درآمدهای شهری براساس مازاد تراکم است که مصوبه اخیر دیوان عدالت اداری این موضوع را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و غیرقانونی قلمداد خواهد کرد.

فراهانی گفت:‌ در همین باره جلسه‌ای در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با حضور مدیران دیوان عدالت اداری، سرپرست شهرسازی و اداره‌کل درآمد شهرداری تهران برگزار شد و از دیوان عدالت اداری درخواست که این نقیصه را برطرف کند و مانع از بین رفتن بیش از 3 هزار میلیارد تومان درآمد شهر تهران در سال 97 نشود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه شهروندان چگونه می‌توانند به مصوبات شورا دسترسی داشته باشند، گفت: با مراجعه به سایت شورا می‌توان به تمامی مصوبات دسترسی داشت.

فراهانی افزود: در شورای پنجم اقدامی صورت گرفته که هر قانونی که در سطح شورا مطرح و رأی‌گیری می‌شود، موافقین و مخالفین آن موضوع به شهروندان معرفی خواهند شد و شهروندان متوجه می‌شوند که نمایندگان آنها در صحن شورا به چه قوانینی رأی داده و یا رأی نداده‌اند و این زمینه نظارت عمومی شهروندان را فراهم می‌کند و با یک مقایسه متوجه شوند که شهروندان آنها چه مسیر رأی‌گیری را طی کرده‌اند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران گفت:‌ در کشورهای توسعه‌یافته نیز به این شکل است که شهروندان متوجه می‌شوند که نماینده آنها به چه موضوعی رأی مثبت و یا منفی داده‌اند.

نظرات
آخرین اخبار