حاتم بخشی مدیریت شهری در ضیافت افطار از جیب چه کسانی؟ | فراتاب
کد خبر: 8536
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1397 - 13:30
پای ثابت مهمانی و ضیافت در ماه مبارک رمضان در سازمان‌ها و نهادهای دولتی و عمومی یک رسم همیشگی است ولی شهرداری تهران امسال از آن منع شده بود.

فراتاب - گروه اجتماعی: برگزاری مراسم ضیافت شهردار تهران و اعضای شورای شهر پنجم در تالار الماس تهران که یکی از گران قیمت‌ترین تالارهای پایتخت است در حالی برگزار شد که پیش از برگزاری مراسم ضیافت افطاری با هزینه شهرداری از سوی معاونت مالی شهرداری ممنوع اعلام شده بود.

هزینه نهایی این مراسم که روز پنج شنبه برگزار شده، مشخص نیست ولی به نظر می‌رسد با توجه به ریخت و پاش‌های شورای شهر و شهرداری در یک سال اخیر این مراسم باید ده ها میلیون تومان هزینه دربرداشته باشد. حال این سؤال مطرح است و می‌بایست منتظر ماند تا مدیران شهرداری یا اعضای شورای شهر نسبت به محل هزینه‌ها و میزان آن شفاف‌سازی کنند.

این مراسم در حالی برگزار شده که شهروندان تهرانی نسبت به کاهش خدمات‌رسانی شهرداری و بلاتکلیفی بسیاری از پروژه‌های راهبردی تهران از جمله حمل‌و‌نقل عمومی از عملکرد شهرداری ابراز نارضایتی می‌کنند. خط هفت متروی تهران که قرار بود در ابتدای سال جای بار دیگر راه‌اندازی شود همواره به بهانه کمبود اعتبارات به تعویق می‌افتد ولی به نظر می‌رسد بودجه برای برگزاری مراسم‌ها و ضیافت‌ها در خزانه شهرداری موجود باشد.

پیش از این نیز انتقادات بسیاری از سوی رسانه‌ها و افکار عمومی نسبت به ریخت و پاش‌های مدیریت جدید شهری مطرح شده بود. در همین عید نوروز بود که سفره هفت سین 14 میلیون تومانی در صحن شورای شهر جنجال‌های بسیاری به دنبال داشت. این هزینه از سوی شهرداری تهران تقبل شده بود و تنها برای یک روز این سفره پهن و جمع‌آوری شد. این اقدامات این سؤال را در ذهن شهروندان به وجود آورده اگر مدیریت جدید از کمبود بودجه و وجود بدهی‌های چندهزار میلیاردی سخن می‌گویند، چگونه است از کنار چنین ریخت و پاش‌های نمی‌گذرند؟

در ابتدای شورای شهر نیز شاهد خرید تبلت‌ها ی5 میلیونی و خودروی‌های صفر پرشیا برای اعضای شورای شهر بودیم. این در حالی بود که برای تمامی اعضای شورای شهر خودرو، تبلت و لپ‌تاپ از شورای چهارم بر جای مانده بود و بسیاری از این اقلام همچنان کارکرد لازم را برای استفاده اعضای شورای شهر داشتند. خودروهایی که تنها دو تا سه سال کارکرد داشتند ولی اعضای شورای شهر ترجیح دادند تا خودروهای صفر کیلومتر برای خود در نظر بگیرند.

به هر حال باید منتظر ماند تا بار دیگر اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری درباره ریخت و پاش در ماه مبارک رمضان پاسخگو باشند و نسبت به هزینه‌های آن علیرغم ممنوعیت برگزاری مراسم ضیافت از سوی معاونت مالی شهرداری شفاف‌سازی کنند. هرچند به منوال گذشته، این رسانه‌ها خواهند بود که از سوی این جریان‌ها محکوم به هوچی‌گری خواهند شد.

نظرات
آخرین اخبار