کره‌شمالی: طبق جدول زمانبندی خودمان خلع سلاح هسته‌ای را اجرا می‌کنیم | فراتاب
کد خبر: 8472
تاریخ انتشار: 8 خرداد 1397 - 20:00
رسانه رسمی کره‌شمالی گزارش داد پیونگ‌یانگ به برنامه خودش برای خلع سلاح هسته‌ای پایبند است و این در حالی است که مقام‌های این کشور با آمریکایی‌ها راه را برای مذاکرات احتمالی با دونالد ترامپ هموار می‌کنند.

فراتاب / بین المللی - خبرگزاری دولتی کی‌سی‌ان‌ای و روزنامه حزب حاکم کره‌شمالی در سرمقاله‌ای نوشتند: پیونگ‌یانگ در حال پیشرفت در مسیر خودش طبق جدول زمانی خود است و مهم نیست که دیگران چه می‌گویند و باد از کدام طرف می‌وزد.

اینکه کره‌شمالی قرار است چطور وعده کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای کامل را اجرایی کند هنوز در هاله‌ای از ابهام است. او این وعده را که در جریان نشست تاریخی بین دو کره در ۲۷ آوریل مطرح شد، تایید کرده است. در حالی که کره‌شمالی هفته گذشته امحای سایت آزمایش هسته‌ای خود را جشن گرفت، منتقدان تاکید دارند که این مساله با امحای تسلیحاتی که کره‌شمالی سال‌ها برای ساخت آنها زمان گذاشته است متفاوت خواهد بود.

آمریکا علنا کره‌شمالی را برای انجام خلع سلاح کامل، قابل تایید و غیر قابل بازگشت هسته‌ای و سریع تحت فشار گذاشته است. با توجه به اینکه پیونگ‌یانگ ظاهرا مایل به اجرای یک رویکرد چند مرحله‌ای است، مقام‌های آمریکایی یکشنبه به رهبری سانگ کیم، مذاکره‌کننده‌ هسته‌ای سابق وارد کره‌شمالی شدند و تا امروز سه‌شنبه گفت‌وگوها ادامه خواهد داشت. انتظار می‌رود مساله برگزاری یا عدم برگزاری نشست میان اون و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در ۱۲ ژوئن مورد رایزنی قرار بگیرد.

خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی به نقل منابع دیپلماتیک همچنین گزارش داد، مقام‌های کره‌شمالی دوشنبه در راه سنگاپور وارد چین شدند. نشست احتمالی ترامپ – کیم پیشتر قرار بود در سنگاپور برگزار شود اما اخیرا رئیس‌جمهوری آمریکا آن را لغو کرد.

ایسنا

نظرات
آخرین اخبار