بزرگترین اکوتوریسمی که قطب گردشگری نیست! | فراتاب
کد خبر: 8434
تاریخ انتشار: 6 خرداد 1397 - 21:19
یک فعال گردشگری آران و بیدگل گفت: با شرایط موجود در آینده ای نزدیک چیزی به نام گردشگری نخواهیم داشت.

فراتاب - گروه اجتماعی: حسین انصاری فرد در خصوص وضعیت گردشگری این شهرستان، اظهار کرد: شهری که باید نماد گردشگری منطقه و حتی نماد کویر ایران و گردشگری کامل باشد؛ اکنون به سویی می رود که باید به جرات گفت مسیر پیش رویش ترکستان است.

وی افزود: با بدترین نوع برخوردها و عدم مدیریت صحیح، بهترین نیروی انسانی جوان، متخصص و متعهدی که داریم منزوی شده اند و کارها روال غیر طبیعی را طی می کند.

یک فعال گردشگری آران و بیدگل تصریح کرد: آران و بیدگل با داشتن بیش از ۳۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و گردشگری و داشتن کویر بزرگ که به حق بزرگترین اکوتوریسم، کویر مرکزی ایران یعنی مرنجاب است باید قطب گردشگری کشور باشد ولی افسوس که این طور نیست.

انصاری فرد ادامه داد: وضع گردشگری بحرانی است ولی گوش شنوا و دست توانمندی نیست که این اوضاع را جمع و جور کند و عوامل زیادی در این کار دخیل هستند که برای خارج شدن از شرایط بد باید اصلاح شوند و از سر راه برداشته شوند.

وی به برخی عوامل اشاره و افزود: مهمترین اصل پیشرفت اتحاد و همدلی است چیزی که کمتر در حوزه گردشگری شهرستان دیده می شود و چیزی به نام همدلی بین راهنمایان و فعالان گردشگری و کسانی که در گردشگری دستی بر آتش دارند وجود ندارد و دودش به چشم همه مردم می رود و تنها در این میان عده ای سوء استفاده می کنند.

یک فعال گردشگری آران و بیدگل اظهار کرد: از ضعف گروه‌ها و سمن های مردمی که بگذریم گردشگری ما کم ضربه نخورده است، از مدیریت های نادرست در اداره میراث فرهنگی و گردشگری جایی که باید عصاره دوستی و عشق به تاریخ، تمدن و فرهنگ و گردشگری باشد چنین چیزی دیده نشده و دیگر ادارات نیز به خاطر همین کم و کاستی ها با این نهاد هماهنگی نداشته اند و باعث رکود حوزه گردشگری در سالیان دراز گذشته شده است.

انصاری فرد تاکید کرد: کار به جایی رسیده که اگر برای مدت زمانی گردشگری را تعطیل کنیم سودش بیش از ضررش خواهد بود و از درجا زدن دور خواهیم شد. این موضوع از جلسات گردشگری چند ساله اخیر که همه بدون نتیجه و خروجی مشخصی هویدا است از سویی درد دیگر گردشگری عدم حمایت دولت ها از سرمایه گذاری بخش خصوصی و عدم نظارت صحیح بر اماکن تاریخی و گردشگری از سوی متولیان این حوزه عظیم و مهم است.

وی به دیگر مشکلات و ضعف ها اشاره کرد و گفت: جزیره ای کار کردن سرمایه گذاران و فعالان گردشگری، تداخل در حوزه مسئولیت ها و اعمال سلیقه مطابق میل دولتی ها، سلیقه ای کار کردن مسئولان و افراد همسو در حوزه گردشگری در ادوار مختلف، عدم اعتماد و باور انجمن های مردم نهاد و نیروهای بخش خصوصی، عدم استفاده از افراد متخصص و کارشناس واقعی در حوزه گردشگری، عدم تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و خلاق در حوزه گردشگری، عدم تعریف سند چشم انداز گردشگری و برنامه جامع گردشگری و ... از دیگر ضعفها در این حوزه است.

یک فعال گردشگری آران و بیدگل خاطرنشان کرد: حال با این حجم عظیم مشکلات و نواقص و با علم به اینکه اقتصاد منطقه ما تک محصولی است و باید برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کاری کنیم بهترین راه توجه به حوزه گردشگری و صنعت بزرگ گردشگری است و باید همه دست به دست هم دهیم و کاری کنیم که آیندگان ما را تحسین کنند و میراثی خوب از خود بر جا گذاریم و یادمان باشد زمان می گذرد و آنچه می ماند اعمال ما و خوب و بدی است که تا دنیا دنیاست پا برجا خواهد بود.

نظرات
آخرین اخبار