شکست ناباورانه والیبال ایران برابر ژاپن | فراتاب
کد خبر: 8429
تاریخ انتشار: 6 خرداد 1397 - 21:02
لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸
تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدارش در هفته اول لیگ ملت‌های والیبال، با نتیجه سه بر یک به ژاپن باخت.

فراتاب - گروه ورزشی: در ادامه روز سوم و پایانی هفته اول لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ امروز (یکشنبه) تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدارش و در نبردی تمام آسیایی رو در روی تیم ملی ژاپن قرار گرفت و علی رغم آنکه در سالیان اخیر والیبال ایران پیروز بی چون و چرا در برابر تیم‌های آسیایی بود در روزی که هیچ نشانی از والیبال جنگنده خود نداشت با نتیجه سه بر یک شکست خورد تا در پایان هفته اول لیگ ملت‌های والیبال با یک برد و دو باخت به کارش پایان دهد.

در این دیدار کولاکویچ همانند دیدار روز گذشته برابر استرالیا با ایجاد تغییراتی در  ترکیب اصلی و اضافه کردن دو بازیکن جوان در شش نفر اصلی، سعید معروف، میلاد عبادی پور، محمد موسوی، امیر غفور، علی شفیعی، مرتضی شریفی و مهدی مرندی به عنوان لیبرو را به زمین فرستاد و در سوی مقابل برای تیم ملی ژاپن فوزی، فوکوزاوا، یامائوچی، یاناگیدا، هاکوری، نیشیدا و تسویکی وارد زمین شدند.

شاگردان کولاکویچ ست های بازی را با امتیازهای ۲۲-۲۵، ۲۸-۳۰، ۲۵- ۲۳ و ۲۳-۲۵  به چشم بادامی‌ها واگذار کردند.

 

از همان ابتدای ست نخست ژاپنی‌ها بسیار مسلط‌تر و هماهنگ‌تر از بازیکنان ایران بازی کردند و ۶ بر ۲ پیش افتادند و کولاکویچ مجبور به درخواست زمان استراحت شد. در اواسط بازی ملی پوشان والیبال ایران با شناسایی مهاجمان ژاپنی و دفاع روی تور اختلاف را در عدد ۱۶ به دو امتیاز کاهش دادند. پس از زمان استراحت فنی دوم و با وجود ورود قائمی به جای شریفی بازهم چشم بادامی‌ها با شناسایی مهاجمان هدف ایران اختلافشان را بیشتر کردند تا کولاکویچ در امتیاز ۲۰ بر ۱۷ مجبور به گرفتن دومین زمان استراحت شود اما ضعف بازیکنان ایران در تبدیل توپ‌های اول به امتیاز شاگردان ناکاگایچی را زودتر از ایران به امتیاز ۲۵ رساند تا ست نخست با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود ژاپن به پایان برسد. 

 

در ابتدای ست دوم و در امتیاز ۴ بر ۳ فرهاد قائمی یک امتیاز مستقیم سرویس گرفت ولی دو سرویس قدرتمند از نیشیدا و ساعدهای متزلزل عبادی پور امتیازات را ۷ بر ۴ به سود ژاپن تغییر داد. تا کولاکویچ پیش از زمان استراحت فنی اول درخواست تایم استراحت کند. پس از این وقفه بازهم ضعف غفور در امتیازگیری و ناهماهنگی تیمی در بین بازیکنان ایران باعث شد اختلاف امتیازات به چهار امتیاز افزایش یابد. با ورود میرزاجانپور و حضرت پور همچنان نمایش هماهنگ ژاپنی‌ها نکته مشهود بازی بود اما با آمدن سال افزون به جای معروف در اواخر ست ایران در امتیاز ۲۲ بازی را به تساوی کشاند ولی عدم تمرکز بازیکنان ایران در لحظات حساس پایانی باعث شد تا ژاپن در ست دوم هم پس از ماراتنی دیدنی  با نتیجه ۳۰ بر ۲۸ به پیروزی برسد و در مجموع ست شماری دو بر صفر ژاپنی‌ها پیش بیافتند.

 

در ست سوم در حالیکه تیم ملی والیبال ایران و کولاکویچ چیزی برای از دست دادن نداشتند و برای زنده نگه داشتن امیدهایش برای پیروزی محکوم به برد بود در این ست هم نتوانست قدرتی که در سال‌های اخیر شاهد آن در برابر تیم‌های آسیایی بودیم را به نمایش بگذارد و همچنان بازی پایاپای دنبال می‌شد و حتی بازی چشم بادامی‌ها بیشتر از ایران در این ست به چشم می‌آمد و با وجود نیاز تیم ملی والیبال ایران برای بازگشت به بازی این چشم بادامی‌ها بودند که در زمان استراحت فنی دوم ۱۶ بر ۱۵ پیش افتادند. این پایان کار نبود و ملی پوشان والیبال ایران در اواخر ست به خودشان آمدند و توانستند با تمرکز در توپ‌ها برگشتی با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ ست سوم را از آن خود کند تا بازی دو بر یک شود.

 

در ست چهارم بازیکنان ایران که به لطف پیروزی در ست سوم کمی بهتر از دو ست ابتدایی وارد زمین شدند در ابتدا مسلط‌تر از ژاپن بازی کرد اما سخت کوشی چشم بادامی‌ها نه تنها کار را برای افزایش فاصله امتیازی دشوار کرده بود بلکه شاگردان ناکاگایچی با ادامه روند هماهنگ‌شان در کارهای تیمی و سرعت بی نظیرشان بازهم ۱۰ بر ۸ پیش افتادند. با عملکرد مناسب محمد حضرت پور در دریافت عقب زمین و رسیدن توپ‌های اول به معروف، تنوع در خط حمله ایران بیشتر شد و غفور که تازه موتورش در این ست روشن شده بود ایران را زودتر از ژاپن به امتیاز ۱۶ رساند. در ادامه پس از ورود دوباره عبادی پور به زمین ژاپنی‌ها که می‌خواستند پس از سال‌ها طعم پیروزی برابر ایران را بچشند در امتیاز ۱۸ کار را به تساوی کشاندند اما چشم بادامی‌ها در این بازی تنها برای پیروزی به زمین آمده بودند و در پایان موفق شدند با سخت‌کوشی ۲۵ بر ۲۳ پیروز ست چهارم شوند و در مجموع ۳ بر یک به پیروزی برسند.

 

نتایج دیدارهای روز سوم هفته اول لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ به شرح زیر است:

گروه A

ایران ۱ - ژاپن ۳( ۲۲-۲۵، ۲۸-۳۰، ۲۵- ۲۳ و ۲۳-۲۵ )

فرانسه - استرالیا(ساعت ۲۰:۳۰)

گروه B

بلغارستان ۳ - آرژانتین ۱(۱۹-۲۵، ۲۵-۱۹، ۲۵-۲۱ و ۲۵-۲۲)

چین صفر - آمریکا ۳(۲۰-۲۵، ۲۴-۲۶ و۱۸-۲۵)

گروه C

لهستان ۳ -کانادا ۱(۲۵-۲۱، ۲۶-۲۴، ۲۱-۲۵ و ۲۵-۱۷)

روسیه - کره جنوبی(ساعت ۲۱:۳۰)

گروه D

برزیل ۳ - آلمان صفر(۲۶- ۲۴، ۲۵-۲۳، ۲۶-۲۴)

صربستان - ایتالیا(ساعت ۲۱:۳۰)

 

هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ جمعه(۱۱ خرداد) هفته آینده در چهار گروه پیگیری می‌شود که تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم در سن خوآن آرژانتین باید به ترتیب از بامداد شنبه به مصاف تیم‌های آرژانتین، ایتالیا و کانادا برود.

 

برنامه روز نخست هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال به ترتیب زیر است:

لهستان - فرانسه(ساعت ۱۸:۳۰)

استرالیا - روسیه(ساعت ۱۸:۳۰)

ژاپن - آمریکا(ساعت ۱۹:۴۵)

چین - آلمان(ساعت ۲۱:۳۰)

بلغارستان - صربستان(ساعت ۲۱:۳۰)

برزیل - کره جنوبی(ساعت ۲۲:۳۵)

کانادا - ایتالیا(ساعت ۱:۴۰ بامداد)

آرژانتین - ایران(ساعت ۴:۴۰ بامداد)

لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ از چهارم خرداد با حضور شانزده تیم و به مدت پنج هفته در دور مقدماتی برگزار می‌شود و سپس پنج تیم برتر دور گروهی به همراه فرانسه، دور نهایی را از سیزدهم تا هفدهم تیر برگزار خوهند کرد.

نظرات
آخرین اخبار