برخی از تنیبه‌ها بر روح و شخصیت دانش آموز تاثیر می‌گذارد/ پس از تنبیه بدنی به سرعت وارد عمل می‌شویم/ معلمان خویشتن‌داری خود را حفظ کنند | فراتاب
کد خبر: 8402
تاریخ انتشار: 6 خرداد 1397 - 18:30
وزیر آموزش و پروش:
وزیر آموزش و پروش درباره رسیدگی به پرونده کوتاه کردن موی دانش آموزان دختر گفت: برخی از تنیبه‌ها بر روح و شخصیت دانش آموزان تاثیر می‌گذارد.

فراتاب - گروه علمی: سیدمحمد بطحایی،‌ در پاسخ به این سوال که این روزها شاهد رفتارهای خارج از عرف برخی معلمان و کادر آموزشی مدارس مانند کوتاه کردن مو دانش آموزان دختر هستیم ، وزارت آموزش و پروش چه پیگیری‌هایی را در این خصوص انجام داده است، گفت: آنچه اتفاق افتاد متاسفانه یکی از بدترین و نامناسب‌ترین روش‌هایی است که برای تنبیه دانش آموزان به کار گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: این گونه تنبیه‌ها مانند تنبیه‌های بدنی و یا مشابه آنها بر روح و شخصیت دانش آموزان و بچه‌ها تاثیر میگذارد و بسیار بسیار مورد مذمت است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همانگونه که پس از تنبیه بدنی، ما به سرعت وارد عمل می‌شویم و متخلف را تحت پیگرد قرار می‌دهیم ، در دو موردی که اتفاق افتاد وارد عمل شدیم، یکی از این دو فرد به دایره تخلفات اداری معرفی شد تا پیگیری‌های حقوقی در موردش صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: معتقدم بخشی از این موضوعات را ما باید در دوره‌های آموزش معلمین مورد توجه بیشتری قرار دهیم. معلمان باید خویشتن‌دارتر از این باشند و خدایی ناکرده در قبال برخی از نارسایی و بی‌انضباطی‌های بچه‌ها  دست به تخلفات این چینینی نزنند که این مساله قابل بخشش نیست.

بطحایی در خصوص اعزام دانش آموزان شین آبادی به خارج از کشور گفت: در تقسیم کاری که برای معالجه و سیر درمانی دانش آموزان شین آبادی صورت گرفته این موضوع در اختیار وزارت بهداشت است و در هر زمان  که لازم باشد آموزش و پروش آمادگی ورود و همکاری خواهد کرد.

وی ادامه داد: برای اعزام دانش آموزان شین آبادی به خارج از کشور صرف نظر از کشور مقصد، وزارت بهداشت بخش ذی صلاح تصمیم گیری‌هاست و ما مساعدت و آمادگی خود را در این زمینه اعلام می‌کنیم.   

نظرات
آخرین اخبار