کد خبر: 839
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1395 - 22:11
گزارش‌های جدید از قتل 21 مسیحی سوری به دست گروه تروریستی داعش در شهر قریتینِ استان حمص خبر می‌دهد.

به گزارش فراتاب ،گزارش‌های جدید از قتل 21 مسیحی سوری به دست گروه تروریستی داعش در شهر قریتینِ استان حمص خبر می‌دهد.نیروهای ارتش سوریه هفته گذشته به کمک حملات هوایی روسیه این شهر را که در 100 کیلومتری پالمیرا واقع شده است، از تروریست‌های داعش پس گرفتند.

به گفته اگناطيوس افرام دوم، رئیس کلیسای ارتدوکس سوریه، داعش پس از تصرف قریتین در ماه اوت و به اسارت گرفتن نزدیک 300 مسیحی در این شهر، 21 نفر از جمله سه زن را کشته است.

وی افزود عده‌ای از این افراد هنگام فرار از شهر کشته و باقی آنها به خاطر سرپیچی از قواعد ساختگی داعش اعدام شدند.

افزون بر این، پنج مسیحی نیز مفقود شده‌اند که انتظار می‌رود کشته شده باشند.

داعش عده‌ای از ساکنان این شهر را گروگان گرفته و پس از دریافت پول چند تن از آنها را آزاد کرده است، با این وجود رئیس کلیسای ارتدوکس سوریه می‌گوید داعش احتمالاً این گروه دختران مسیحی را به عنوان برده خواهد فروخت.

dd
نمایی از شهر ویران شدۀ قریتین

داعش تقریباً از مرداد سال 1394 قریتین را تصرف کرده بود.

با آزادسازی قریتین، حومۀ شرقی استان حمص به طور کامل از حضور تروریست‌ها پاکسازی شد.

نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مردمی و نیروی هوایی روسیه هشتم فروردین پس از چهار هفته درگیری شدید با تروریست‌های داعش، کنترل شهر تاریخی پالمیرا را در استان حمص در دست گرفتند.

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است؛ براساس گزارش 22 بهمن 1394 مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

در نا آرامی‌های پنج ساله سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج این کشور جنگ زده آواره شده‌اند.

 

منبع:پرس تی وی

 

نظرات
آخرین اخبار