کد خبر: 8368
تاریخ انتشار: 5 خرداد 1397 - 18:20
رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به نخست وزیر کره‌ جنوبی گفت که این نهاد بین‌المللی آماده است تا اگر کشورهای مرتبط به توافق برسند روند راستی‌آزمایی خلع سلاح اتمی پیونگ یانگ را برعهده بگیرد.

فراتاب / بین الملل: به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یوکیا آمانو، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان نشست با لی ناک یون، نخست وزیر کره‌ جنوبی در وین گفت‌ آژانس از نزدیک برنامه اتمی کره شمالی را از طریق تصاویر ماهواره‌ای رصد می‌کند و آماده است تا خلع سلاح اتمی این کشور را تایید کند.

آمانو همچنین مداخله در سیاست‌های بین‌المللی را رد کرد اما متعهد شد که از خلع سلاح اتمی کره شمالی حمایت لازم را داشته باشد.

نخست وزیر کره‌ جنوبی همچنین با لاسینا زربو، مدیر اجرایی سازمان پیمان جامع منع آزمایش اتمی در وین پایتخت اتریش دیدار کرد.

روسای سازمان پیمان جامع منع آزمایش اتمی و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای حمایت خود را از خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره اعلام کرده و خواستار توافق سیاسی در این باره شدند.

این آژانس گروهی جداگانه را در اوت سال گذشته میلادی در کره شمالی ایجاد کرده است.

نخست وزیر کره‌ جنوبی در پاسخ به صحبت‌های رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: رهبری کره شمالی باید درک درستی از روند تایید خلع سلاح اتمی و انهدام سایت آزمایش هسته‌ای داشته باشد.

نخست وزیر کره‌ جنوبی در دیدار جداگانه‌ای با اعضای سازمان پیمان جامع منع آزمایش اتمی اقدامات این سازمان جهانی را در رصد آزمایش‌های اتمی در سراسر جهان و حفظ صلحی پایدار در سطح بین‌المللی ستود.

رئیس این سازمان نیز گفت که بابت نشست بین دو کره که 27 آوریل برگزار شد بسیار خشنود است و بر اهمیت توافق سیاسی برای خلع سلاح کامل اتمی کره شمالی تاکید کرد.

ایسنا

نظرات
آخرین اخبار