قولی که صدر اعظم آلمان به نخست وزیر چین درباره برجام داد | فراتاب
کد خبر: 8314
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1397 - 17:30
آنگلا مرکل' صدراعظم آلمان اظهار کرد برلین و پکن از توافق هسته‌ای ایران به شکل فعلی آن و بدون حضور آمریکا حمایت می کنند.

فراتاب - «آنگلا مرکل» امروز پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترک با «لی که چیانگ» نخست وزیر چین در پکن افزود: اگرچه ممکن است تحریم‌ها علیه ایران منجر به خروج برخی شرکت‌های اروپایی از ایران شوند اما آلمان به برجام پایبند خواهد ماند.
صدراعظم آلمان در ادامه تاکید کرد: اگرچه توافق هسته‌ای سال 2015 با ایران با توافق ایده‌آل فاصله دارد، اما گزینه‌های دیگر نیز گزینه‌های پایداری نخواهند بود.

'آنگلا مرکل' صدر اعظم آلمان و 'لی که چیانگ' نخست وزیر چین همچنین در این نشست خبری بر توسعه روابط دو جانبه تاکید کردند. 
'آنگلا مرکل' صدراعظم آلمان که برای دیداری دو روزه به چین سفر کرده است در بخش دیگری از سخنانش در نشست خبری با نخست وزیر چین گفت: برلین از سرمایه گذاری چین در آلمان حمایت می کند.او همچنین از سیاست های اخیر چین مبنی بر حمایت از سرمایه گذاری های خارجی استقبال کرد و گفت: دو کشور می توانند در زمینه خودرو سازی سرمایه گذاری مشترک انجام دهند.

نخست وزیر چین هم در این نشست گفت: پکن از حضور شرکت های آلمانی در چین استقبال و از سرمایه گذاری های آنها محافظت می کند.او با اشاره به اینکه پکن همیشه از اروپای متحد و مرفه حمایت کرده است گفت: چین و آلمان هر دو تجارت آزاد جهانی را تقویت کرده اند.
نخست وزیر چین اظهار کرد پتانسیل زیادی برای همکاری بین چین و آلمان وجود دارد.این یازدهمین سفر مرکل به چین از سال ٢٠٠٥ میلادی تاکنون بشمار می رود.دونالد ترامپ روز 18 اردیبهشت ماه خروج کشورش را از توافق هسته ای 1+5 با ایران اعلام کرد. 
این اقدام با انتقادهای گسترده ای روبرو شد و دیگر کشورهای این توافق از جمله چین، آلمان، فرانسه و انگلیس اعلام کردند که به این توافق پایبند می مانند.

ایرنا

نظرات
آخرین اخبار