بازار شایعات و لابی ها برای انتصابات طبیعی است | فراتاب
کد خبر: 8293
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1397 - 03:40
سخنگوی شورای شهر به محتوای اولین جلسه هم‌اندیشی با شهردار جدید تهران اشاره کرده و گفت: شهردار تهران بدون تعارف و صریح صحبت‌ می‌کند، طبیعی است که شورا انتظار دارد انتصاباتی که انجام می‌شود با رویکردهای شورای پنجم نسبت معناداری داشته باشد، همچنین ایشان به ز

فراتاب - گروه اجتماعی: علی اعطا (سخنگوی شورای شهر تهران) با بیان اینکه اولین جلسه هم‌اندیشی اعضای شورا با محمدعلی افشانی (شهردار جدید تهران) روز گذشته برگزار شد، این جلسه را خوب و مفید ارزیابی کرد.

اعطا با اشاره به اینکه در زمان محمدعلی نجفی (شهردار سابق تهران) نیز چنین جلساتی هر دو هفته یکبار روزهای سه‌شنبه برگزار می‌شد و کارکرد اصلی آن؛ ایجاد یک فرصت دوره‌ای منظم برای گفت‌وگوی نزدیک و طرح مسائل و دغدغه‌ها در فضای غیررسمی بود، گفت: روز گذشته آقای هاشمی موضوع برگزاری این جلسات را مطرح کرده و آقای افشانی هم از این پیشنهاد استقبال کردند و قرار شد با همان نظم قبلی یعنی هر دو هفته یکبار جلسات غیررسمی هم‌اندیشی با شهردار تهران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این جلسات جنبه غیررسمی داشته و فضای مناسب‌تری ایجاد می‌کند تا در موضوعات مختلف؛ شورا و شهرداری افق مشترک پیدا کنند و ذهنیت‌ها به هم نزدیک‌تر شود، ادامه داد: شهردار جدید در اولین جلسه نشان داد اهل گفت‌وگو و بحث کارشناسی است و نظراتش را بدون تعارف و صریح مطرح می‌کند. در این جلسه که هدف آن آشنایی آقای افشانی با دیدگاه‌ها و دغدغه‌های همه اعضا بود، هرکدام از اعضای شورا در رابطه با دغدغه‌ها و اولویت‌های اصلی‌شان صحبت کردند.

اعطا با بیان اینکه سرفصل‌های متعددی در این جلسه مطرح شده، افزود: ازجمله این سرفصل‌ها می‌توان به بحث منابع مالی و درآمدی شهرداری، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، حمل و نقل ریلی، بازآفرینی شهری، حفاظت از بافت باغات و تلاش برای تملک آنها، ارتقای کیفی فضاهای همگانی در شهر و توسعه آنها و بحث آلودگی هوا و پسماند اشاره کرد.

سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه شهردار جدید به علت مسوولیت در وزارت کشور به عنوان معاونت عمرانی تسلط مناسبی روی مسائل شورا و شهرداری دارد، با تاکید بر اینکه در این جلسه به انتصابات در شهرداری تهران اشاره نشد، تصریح کرد: طبیعی است که ایشان به عنوان شهردار جدید تهران ترجیحاتی داشته باشند. ممکن است شورا در حوزه انتخابات نفیا یا اثباتا مشورت‌هایی به ایشان بدهند یا در رابطه با عملکرد معاونین شهرداران مناطق نظرات مثبت و منفی داشته و به ایشان منتقل کنند. با همه اینها در نهایت این خودِ آقای افشانی است که در رابطه با انتصابات تصمیم خواهد گرفت اماطبیعی است که شورا انتظار دارد انتصاباتی که انجام می‌شود با رویکردهای شورای پنجم نسبت معناداری داشته باشد.

عضو شورای شهر با اشاره به شایعاتی که در زمینه انتصابات تازه در شهرداری منتشر می‌شود، افزود: اینکه در رابطه با انتصابات شایعاتی لحظه به لحظه ایجاد شود یا لابی‌های مختلف شکل بگیرد تا حدودی عادی و طبیعی است و نمی‌توان به شورا و شهرداری خرده گرفت که چرا لابی‌هایی وجود دارد. برای ما مهم این است که انتصابات و تغییرات احتمالی در چهارچوب انتظارات شورا و شهروندان باشد.

اعطا با بیان اینکه شهردار جدید از آغاز کار خود دیدارهای متعددی داشته، افزود: شهردار در همین چند روز دیدارها و جلساتی با سطوح عالی در رابطه با مسائل شهر تهران داشته و به زودی با رئیس‌جمهور دیدار خواهد کرد تا در حوزه نوسازی و ناوگان و بازآفرینی شهری حمایت و همراهی دولت در تهران را پیگیری کند.

نظرات
آخرین اخبار