وزارت ارشاد فوتبال را به سینماها ببرد | فراتاب
کد خبر: 8288
تاریخ انتشار: 2 خرداد 1397 - 15:43
عضو شورای شهر تهران با گلایه نسبت به ممنوعیت پخش فوتبال در کافه ها، گفت: وزارت ارشاد فوتبال را به سینماها ببرد.

فراتاب - گروه اجتماعی: محمد جواد حق شناس در واکنش به نظر پلیس درخصوص ممنوعیت پخش مسابقات جام جهانی در کافه‌ها گفت: امروزه شاهد این هستیم به دلیل کوچک شدن خانه‌ها، دیگر مانند گذشته امکان اینکه مردم با یکدیگر دیدار کنند نیست.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل استقبال مردم از تماشای بازی‌های گروهی ورزشی این است که می توانند در کنار دوستان، آشنایان ورزش تماشا کنند و ملاقات و دیدار داشته باشند، گفت: این علاقه مردم تنها به ورزش نیست بلکه می بینیم در عزاداری‌ها نیز مردم تمایل دارند در خیابان‌ها عزاداری کنند تا در جمع حضور داشته باشند و امکان ملاقات دیگران نیز وجود داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شرایط فعلی و فضای فوتبالی حاکم بر جامعه فرصت تاریخی برای افزایش همبستگی است، ادامه داد: این یک واقعیت است که گروه‌های هم سن دوست دارند در کنار سایر هم نسلی‌های خود فوتبال ببینند و از آنجایی که نمی توان در آپارتمان‌های شصت- هفتاد متری جمع شد و فوتبال نگاه کرد، تماشای مسابقات ورزشی در کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و .... مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پخش فوتبال در کافه و.... می‌تواند سبب شود که دوستان و هم‌نسل ها در سرگرمی و شادی‌ها شرکت کنند و موجب هبستگی شود گفت:‌ اعلام نظرهایی که نه مستند قانونی دارد و مسبوق به سابقه است و نه با منطق سازگار است مورد قبول نیست و این گونه دستورالعمل‌ها مبنی بر ممنوعیت پخش فوتبال در کافه‌ها روا نیست و من با فرماندار تهران تماس گرفتم که آیا شورای تأمین این ممنوعیت را تصویب کرده که او عنوان کرد این گونه دستور العمل‌ها مربوط به استاندار و فرمانداری نیست.

حق شناس با رد هر گونه دستور العمل ممنوعیت پخش فوتبال در کافه‌ها گفت: حتی وزارت ارشاد نیز می‌تواند فوتبال را به سینماها ببرد و اتفاق خوبی است که مسابقات فوتبال در پرده سینماها به نمایش در بیاید و افرادی که نمی‌توانند به ورزشگاه بروند حداقل در پرده سینما فوتبال تماشا کنند.

نظرات
آخرین اخبار