به زودی؛ رزرو آنلاین جای پارک در تهران | فراتاب
کد خبر: 8287
تاریخ انتشار: 2 خرداد 1397 - 15:34
رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر خبر داد:
رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر گفت: قرار است با طراحی جدید مردم با اپلیکیشن‌ های موبایلی جای پارک خود را رزرو کرده و پول را آنلاین پرداخت کنند و اگر ماشین دیگری در جای مربوطه پارک کند جریمه می‌شود.

فراتاب - گروه اجتماعی: محمد علیخانی با اشاره به ساماندهی پارک حاشیه‌ای در تهران گفت:‌ شورای پنجم در ابتدای کار شهرداری را الزام کرد تا لایحه‌ای در خصوص ساماندهی پارک حاشیه‌ای ارائه کند.

وی ادامه داد: معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در 7 الی 8 ماه گذشته هیچ کاری در این زمینه انجام نداده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با بیان اینکه منابع زیادی شهرداری در این زمینه از دست داده است،‌گفت: در شرایط فعلی که شهرداری مشکلات مالی دارد پیمانکاران طلبکار هر روز مقابل شورا هستند نمی‌دانم چرا شهرداری هیچ کاری در زمینه کسب درآمد در پارک حاشیه‌ای انجام نداد و این درآمد را از دست داد.

علیخانی با تأکید بر این موضوع که شهرداری لایحه ساماندهی را به شورا نیاورده است گفت: این مشکل بسیار بزرگی است اما در مدیریت جدید شهرداری به نظر می‌رسد این موارد برطرف شود چرا که افشانی شهردار جدید تهران در برنامه‌اش به این موضوعات اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های پارکومتر در گذشته نصب شده است گفت: برخی از این دستگاه‌ها خراب است و برخی کار می‌کند اما به دلیل ضعف اطلاع‌رسانی مردم نمی‌دانند چگونه از این دستگاه‌ها استفاده کنند سازمان حمل و نقل ترافیک هم در این زمینه کار انجام نداده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر ادامه داد: بهتر است مواردی که خراب است رفع خرابی شود اما شهرداری کاری نکرده است.

علیخانی با بیان اینکه در حال حاضر 5 هزار دستگاه پارکومتر در تهران وجود دارد گفت:‌از کل این دستگاه‌ها کمتر از 10 میلیون تومان درآمد داریم چرا  که مردم نمی‌دانند از این دستگاه‌ها چگونه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته تهران ظرفیت 900 هزار فضای پارک حاشیه‌ای دارد گفت:‌آقای پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران به ما گفت در این مطالعات کوچه‌ها هم آمده است اگر کوچه‌ها را کم کنید 200 هزار پارک حاشیه‌ای وجود دارد.

علیخانی گفت: ما هم اعلام کردیم اشکال ندارد همین 200 هزار جای پارک را ساماندهی کنید.

وی با تأکید بر این موضوع که دیگر قرار نیست پارکومتری در تهران نصب شود گفت: قرار است از طریق اپ‌ها و شرکت‌هایی که برنامه‌ریزی‌های نرم‌افزاری اینترنتی انجام می‌دهند پارک حاشیه‌ای کنترل شود. قرار است برنامه‌ای نوشته شود تا از طریق نرم‌افزار کنترل صورت گیرد.

وی ادامه داد: مردم با این اپلیکیشن‌های موبایلی می‌توانند  جای پارک خود را رزرو کرده و پول را آنلاین پرداخت کنند اگر ماشین دیگری در جای مربوطه پارک کند جریمه می‌شود این امکانات وجود دارد.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که پارکومترهای فعلی جمع‌آوری می‌شود، گفت:‌فعلاً برنامه‌ای برای جمع‌آوری آنها وجود ندارد اگر در آینده نیاز باشد جایگزین می‌شود.

علیخانی در خصوص آمار خرابی پارکومترها گفت:‌آمار دقیقی نداریم.

وی با بیان اینکه خط‌کشی‌های خیابان‌ها و شماره‌گذاری‌ها از بین رفته‌ است، و تقریباً موضوع پارک حاشیه‌ای رها شده است گفت:‌ اگر نگهداری صورت گیرد خط‌کشی‌ها و شماره‌گذاری‌ها صورت گیرد مشکلات برطرف می‌شود اما شهرداری به موضوع توجه نمی‌کند.

وی با بیان اینکه این اپلیکیشن‌ها از چه زمان فعالیت خود را آغاز می‌کنند گفت:‌ الزام کرده بودیم که ظرف 3 ماه این اتفاق بیفتد اما متأسفانه آقای پورسیدآقایی به قدری در طرح ترافیک گیر کرده‌اند که به موضوعات دیگر نمی‌رسند.

علیخانی در پاسخ به این پرسش که بسیاری از این پارکومترها ایراد دارند و شماره‌گذاری محل‌های پارک‌های حاشیه‌ای و خط‌کشی‌ها وجود ندارد اما پلیس شهروندان را به خاطر پارک حاشیه‌ای جریمه می‌کند گفت:‌باید شهرداری مشکلات پارکومترها را برطرف کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر در خصوص بودجه پارک حاشیه‌ای گفت:‌اعتبارات لازم به سازمان ترافیک در این زمینه داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هنوز در برخی نقاط پارکبان‌ها مشغول به کار هستند گفت:‌کار پارکبان‌ها غیرقانونی است این‌ افراد زیر نظر شهرداری نیستند و خودسرانه کار انجام می‌دهند.

نظرات
آخرین اخبار