همکاری دوباره مهران مدیری و قاسم‌خانی در راه است؟ | فراتاب
کد خبر: 8257
تاریخ انتشار: 2 خرداد 1397 - 08:10
حکایت یک آشتی با انتشار عکسی دست‌جمعی
در روزهای اخیر تصویری از مهران مدیری در کنار برادران قاسم‌خانی منتشر شده است که آن را به همکاری مجدد این هنرمندان نسبت می‌دهند.

همکاری مهران مدیری با برادران قاسم‌خانی از سریال‌ کمدی «پاورچین» آغاز شد و پس از آن با سریال «شب‌های برره»، «باغ مظفر» و «مرد هزارچهره» ادامه پبدا کرد.

اما در شرایطی که این همکاری چند سالی بود که متوقف شده بود، انتشار عکسی مشترک از این هنرمندان در فضای مجازی، از رفع اختلاف نظرها و حتی همکاری مشترک حکایت دارد.

این عکس به طور مجزا توسط امیرمهدی ژوله و مهراب قاسم‌خانی منتشر شده که در کنار مهران مدیری، پیمان قاسم‌خانی و سیامک انصاری دیده می‌شوند. صفحه رسمی دورهمی در اینستاگرام نیز با انتشار این عکس از اعلام خبرهای جدید در آینده خبر داده است.

اما مرتضی میرباقری، معاون سیما هم به تازگی خبر ساخت سریال طنز ۹۰ قسمتی مهران مدیری را اعلام کرده است. به گفته‌ی وی این مجموعه در حال نگارش است.

آخرین همکاری پیمان قاسم‌خانی با مهران مدیری به «مرد هزارچهره» برمی‌گردد؛ این سریال پس از «باغ مظفر» و در سال ۸۷ ساخته شد.

قاسم‌خانی بعدها در توضیح این همکاری گفت، «ما دیالوگ‌ها را می‌نوشتیم و خودمان می‌خندیدیم. بعد مهران دوربین را می‌گذاشت بازیگرها را هدایت می‌کرد و آنها بازی می‌کردند و نتیجه خیلی دیوانه‌وارتر از نوشته از کار درمی‌آمد. مهران مدیری به عنوان کارگردان و بازیگران مجموعه چیزی به کار اضافه می‌کردند که من احساس می‌کردم نتیجه خیلی بهتر شده است. زمان ساخت «پاورچین» و «شب‌های برره» بهترین دوران کاری من بود و سریال‌هایی ساخته شد که پس از آن هیچ وقت تکرار نشد. ما سر «پاورچین» دستمان خیلی بازتر بود و در «شب‌های برره» دستمان بسته و بسته‌تر شد. در «پاورچین» خیلی از شوخی‌ها سمبلیک بود، از انواع شوخی‌های سیاسی تا شوخی‌های نیمه جنسی، اما در «شب‌های برره» چهار چشمی مراقبمان بودند و اخطارهای زیادی به ما دادند. برخوردهای ناظران کیفی خیلی خوب و محترمانه بود و ما هم با آنها تعامل می‌کردیم. «شب‌های برره» زیاد دچار سانسور نشد و اگر سانسوری اعمال می‌شد در پخش بود، اما وقتی کمی جلوتر رفتیم ماجرا حساس شد و در «باغ مظفر» علنا از ما خواستند یک کار بی‌خاصیت تحویل بدهیم. ما هم همین کار را کردیم اما باز هم تعابیر غریبی از آن برداشت شد. از ساده‌ترین حرف‌ها برداشت‌هایی می‌شد که مطلقا منظور ما نبود.»

پیمان قاسم‌خانی همچنین توضیح داده بود: بهترین شوخی‌هایی که من نوشته‌ام مهران اجرا و آن را بهتر کرده است. مهران شوخی‌هایی که ما می‌نوشتیم را بیشتر و بهتر می‌کرد و ما هر دو با هم داشتیم رشد می‌کردیم، اما فضای ذهنی فانتزی که او دارد و همیشه یک فاصله‌گذاری که در اکثر کارهایش با تماشاگر وجود دارد، سبکی نیست که من بخواهم دنبال کنم. گاهی اوقات جذاب است مثل «شب‌های برره» و «پاورچین» ولی یک زمان‌هایی من کار رئال‌تر را می‌پسندم. مهران مدیری در فضای خاص خودش با متن خوب بی‌رقیب بود.»

 

حالا انتشار این عکس در فضای مجازی می‌تواند نویددهنده همکاری مشترک هنرمندانی باشد که زمانی خالق موفق‌ترین مجموعه‌های کمدی تلویزیون بودند؛ تلویزیونی که این روزها به شدت از نبود سریال‌های موفق طنز رنج می‌برد و مورد انتقاد قرار گرفته است.

با این حال آنچه مشخص است این همکاری هنوز به رسمیت نرسیده است؛ چراکه ژوله برای توضیح عکس از یک سوال که «خبری آمد خبری در راه است؟» استفاده کرده و مهراب قاسم‌خانی هم نوشته است، «امروز ... همینجوری بدون شرح».

ایسنا

نظرات
آخرین اخبار