معتادان دیگر رها نمی‌شوند | فراتاب
کد خبر: 8224
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1397 - 16:40
معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی:
معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی از تدوین طرح حمایتی برای ارائه خدمات به افراد معتاد خبر داد و گفت: بااجرای این طرح دیگر معتادی در خیابان رها نخواهد شد.

 

 

فراتاب-گروه اجتماعی:فرید براتی سده درمورد طرحی که قرار است با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرایی شود ، گفت: با توجه به اینکه افراد معتاد قبل و بعد از ترک با مشکلات زیادی مواجه هستند به همین دلیل با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر برای کمک به افراد معتاد طرحی مشترک اجرا خواهیم کرد.

وی گفت: طرح "مدیریت موردی" در مرحله اول برای یک هزار معتاد در شهر تهران اجرا می شود و در صورت موفقیت در اجرا و دستیابی به اهداف مورد نظر، در مرحله بعد این طرح گسترش پیدا می کند.

معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی تاکید کرد: در این طرح از تمامی توان موجود در موسسات غیر دولتی و سازمانهای مردم نهاد فعال در امر اعتیاد استفاده می کنیم و البته ابتدا آموزشهای لازم به این افراد ارائه می شود.

براتی با اشاره به اینکه براساس این طرح برای هر یک از افراد معتاد مواردی مانند درمان، اشتغال، بازگشت به خانواده و... پیگیری و اجرا می شود، گفت: این حمایتها تا زمانی ادامه دارد که فرد به زندگی عادی بازگردد.

وی گفت: با خانواده های این افراد نیز رایزنی های لازم انجام می شود و با حمایت از آنها زمینه پذیرفتن فرد در خانواده فراهم می شود تا دیگر معتادی در خیابان رها نشود.

وی اظهار داشت: چنانچه فرد معتادی داوطلب است که در این طرح تحت حمایت و درمان قرار گیرد می تواند به سازمان بهزیستی مراجعه و یا شماره مرکز ملی اعتیاد ۰۹۶۲۸ تماس بگیرد و اعلام آمادگی کند./مهر

 
نظرات
آخرین اخبار