شرایط استفاده از «تک ماده» برای دبیرستانی‌ها | فراتاب
کد خبر: 8223
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1397 - 15:40
مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه اعلام کرد
مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه وزارت آموزش و پرورش، شرایط استفاده از "تبصره" یا "تک ماده" برای دانش آموزان را تشریح کرد.

 

 

فراتاب-گروه اجتماعی:عباس سلطانیان با بیان اینکه مطابق تبصره ۲ ماده ۸۲ آیین‌نامه آموزش دوره دوم متوسطه، اگر دانش‌آموزی در امتحانات خردادماه نمره قبولی کسب نکند و نمره وی ۷ و یا بیشتر باشد، می‌تواند از شرایط تبصره استفاده کند.

وی افزود: بر اساس تبصره ۲ ماده ۸۲ آئین نامه آموزش دوره دوم متوسطه روزانه، این طرح فرصتی مناسب برای دانش آموزانی است که در ایام امتحانات بنا بر عللی چون بیماری شرایط مناسبی برای امتحان دادن نداشته و مطابق ضوابط برای آن‌ها تبصره صادر شده است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه وزارت آموزش و پرورش توضیحات بیشتری در این باره ارائه و اظهار کرد: در پی استقرار نظام آموزشی جدید، در سال جاری پایه سوم دبیرستان در کشور نداریم و سال آینده پایه دوازدهم مستقر می‌شود. بر این اساس دانش‌آموزانی که سال آینده وارد پایه دوازدهم می‌شوند یا دانش آموزانی که در سیستم ما تا سال سوم را گذرانده‌اند و چند درس را قبول نشده‌اند، می‌توانند با استفاده از تبصره ۲ ماده ۸۲ فارغالتحصیل شوند.

سلطانیان ادامه داد: طبق آیین‌نامه اگر دانش‌آموزی هنگام فارغ‌التحصیلی در سال آخر، در چهار عنوان درسی نمره ۷ به بالا داشته باشد از نظر سیستمی شرایط فارغ التحصیلی را پیدا می‌کند. اما نکته اینجاست که از این چهار عنوان درس باید حداکثر دو درس نهایی و دو درس غیرنهایی باشد که می‌تواند مربوط به پایه دهم، یازدهم و یا دوازدهم باشد. البته امتحانات نهایی از سال آینده در پایه دوازدهم برگزار می‌شوند و آن دو درس نهایی حتما مربوط به سال دوازدهم است، اما دروس غیرنهایی می‌تواند از پایه دهم و یازدهم هم باقی مانده باشد. دانش آموز دارای این شرایط می‌تواند با قانون "تک ماده" فارغ التحصیل شود.

وی در پاسخ به اینکه اگر دانش آموزی نخواهد از تبصره استفاده کند و مایل باشد در امتحانات شهریور ماه شرکت کند و نمره‌اش را ارتقا دهد باید چه کند؟ گفت: در آیین نامه پیش بینی شده که ولی دانش آموز می‌تواند مراجعه کند و درخواست کتبی بدهد تا دانش آموز در امتحان شهریور شرکت کند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر نمره دانش آموز در شهریور بالاتر شد، جایگزین می‌شود و دانش آموز از این مزیت استفاده می‌کند، اما اگر نمره‌اش پایین‌تر شد، همان نمره قبلی که در سیستم داشت برایش منظور می‌شود./ایسنا

نظرات
آخرین اخبار