آیا کنترل ارز کار درستی بود؟ | فراتاب
کد خبر: 8209
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1397 - 16:50
مرتضی ایمانی راد می گوید: «اگر شرکت های تولیدی کوچک و متوسط بتوانند از استراتژی های رقابتی و صادراتی استفاده کنند، منحنی رشد آنها حتی در شرایط تحریمی بالا خواهد رفت.»

فراتاب - گروه اقتصادی: اقتصاددان و تحلیلگر مسایل بین المللی با بیان اینکه چشم انداز تولید ناخالص داخلی در سال جاری خبر خوشی برای شرکت ها ندارد،اظهار داشت: در عین حال اگر شرکت‌های تولیدی از استراتژی های رقابتی و صادراتی بتواند استفاده کنند،منحنی رشد آن ها بالا می رود.

او افزود: تجربه نشان داده که حتی شرکت هایی در شرایط کاهش نرخ رشد اقتصادی کشور درست خلاف جهت شرایط اقتصادی حرکت کرده اند،موفق تر بوده اند  و این موضوع به دلیل انتخاب استراتژی رقابتی و صادراتی هوشمندانه است.

رییس موسسه مطالعات اقتصادی بامداد با بیان اینکه بازار اقتصاد ایران درسال 97 کوچک شده و تقاضا برای کالا کاهش می‌یابد،گفت: در نتیجه این شرایط رقابت افزایش می یابد،بنابراین استراتژی صادرات،استراتژی موفقی خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه در شرایطی که تهدید وجود دارد، کنترل بازار ارز ،کار درستی است،یادآورشد: البته این اتفاق ممکن است منجر به کاهش نرخ رشد اقتصادی سال جاری شود،اما علت کاهش برآوردها از نرخ رشد اقتصادی کاهش گشایش های ارزی هم هست.

نظرات
آخرین اخبار