خوشرو: ایران حامی مبارزات مشروع فلسطینیان برای برپایی کشور فلسطین به پایتختی قدس است | فراتاب
کد خبر: 8198
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1397 - 23:10
در نشست سفرا سازمان همکاری اسلامی مطرح شد؛
نشست سفرا و نمایندگان دائم کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در سازمان ملل، عصر چهارشنبه در نیویورک و با موضوع بررسی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به ویژه غزه، برگزار شد.

غلامعلی خوشرو، سفیر و نماینده دائم‌ جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در سخنرانی خود، با اشاره به هفت دهه جنایت رژیم اسراییل علیه ملت فلسطین و نقض حقوق بشر و سکوت جامعه جهانی در قبال این جنایت‌ها اظهار داشت: این روزها به مناسبت «روز نکبت» و هفتادمین سالگرد اشغال سرزمین فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی، متاسفانه شاهد سرکوب شدید تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم فلسطین در غزه از سوی نیروهای اشغالگر اسراییلی هستیم که متاسفانه منجر به وقوع قتل عام دیگری از سوی این رژیم سرکوبگر شده است.

خوشرو افزود: رژیم صهیونیستی از 30 مارس گذشته تاکنون 111 فلسطینی را شهید و 10 هزار نفر را مجروح کرده است و تنها در روز دوشنبه 14 ماه می 2018، بیش از 60 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 2500 نفر مجروح شده‌اند. همزمان با این جنایت‌ها و کشتار، در همان روز نتانیاهو و مهمانان او سرگرم جشن انتقال غیرقانونی سفارت آمریکا به بیت‌المقدس بودند؛ و این یک روز شرم‌آور برای جهان اسلام بود.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهار داشت: سازمان همکاری اسلامی باید منعکس‌کننده صدای امت اسلامی باشد و انتظار ملت‌ها این است که این سازمان اقدامات عملی برای تحت فشار قرار دادن رژیم اسراییل در توقف این جنایت‌ها علیه فلسطینیان، اتخاذ کند.

نماینده ایران از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواست تا با بسیج تمامی امکانات، در جهت اتخاذ اقدامات مناسب در حمایت از مسأله فلسطین تلاش کنند.

خوشرو هرگونه تلاش از سوی برخی اعضای سازمان همکاری اسلامی در به رسمیت شناختن و عادی‌سازی رابطه با رژیم اسراییل را خیانت به برادران و خواهران فلسطینی و تشویق این رژیم در ادامه جنایت و اشغالگری دانست.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با محکومیت جنایت‌های صورت گرفته علیه ملت مظلوم و بی‌گناه فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام همبستگی با ملت فلسطین و همدردی با بازماندگان قربانیان این جنایت، از مبارزات مشروع آنها جهت برخورداری از آزادی، استقلال و برپایی کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف حمایت می‌کند.

نظرات
آخرین اخبار