روحانی: ترامپ درباره مسائل منطقه دچار اشتباه شده است | فراتاب
کد خبر: 8195
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1397 - 20:10
اردوغان: کشتار رژیم صهیونیستی در نتیجه اقدامات بدون فکر دولت آمریکا بوده است
رئیس جمهور، کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی در هفتادمین سالگرد اشغال فلسطین را فاجعه‌ای بزرگ و متاثر کننده دانست و تاکید کرد: سازمان ملل متحد و سازمان همکاری‌های اسلامی باید در این مقطع حساس، به وظیفه خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین عمل کنن

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در تماس تلفنی«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با وی، افزود: اقدام دولت آمریکا در انتقال سفارتخانه خود به قدس شریف، غیرقانونی و موجب تحریک مردم فلسطین و ناراحتی سایر مسلمانان بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی باید نسبت به کشتار انسان ها و اقدامات تحریک کننده خود در منطقه پاسخگو باشند، اظهار داشت: متاسفانه رئیس جمهور آمریکا نسبت به مسائل منطقه دچار اشتباه محاسباتی شده و تصور می‌کند با حمایت از رژیم صهیونیستی می‌تواند نهضت مقاوم مردم فلسطین را خاموش کند.

روحانی با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی باید یکپارچه علیه این تحرکات ضد بشری ایستاده و آن را تبدیل به فرصتی برای انسجام بیشتر کنند، گفت: مطمئنا این‌گونه اقدامات جنایتکارانه، ملت فلسطین را متحدتر از گذشته کرده و واقعیت نیات آمریکا را برای جهانیان روشن می‌کند.

رئیس جمهور با استقبال از دعوت رئیس جمهور ترکیه برای شرکت در اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول، خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا یک صدای واحد و محکم از سوی کشورهای اسلامی علیه اقدامات آمریکا و اسرائیل به گوش جهان برسد.

روحانی همچنین با ابراز خرسندی از توسعه روزافزون مناسبات ایران و ترکیه، گفت: گسترش همکاری‌های تهران-آنکارا در راستای منافع دو ملت و تقویت صلح، ثبات و امنیت منطقه است.

اردوغان:حقوق مردم فلسطین از مجامع بین‌المللی پیگیری شود

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز در این گفتگوی تلفنی، جنایت اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را تاسف برانگیز دانست و گفت: این کشتار رژیم صهیونیستی در نتیجه اقدامات بدون فکر دولت آمریکا بوده و باعث ترغیب آنان به جنایتگری شده است.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید یکپارچه اعتراض و ناراحتی خود را نسبت به این جنایت‌ها ابراز کرده و حقوق مردم فلسطین را از مجامع بین المللی پیگیری کنند.

اردوغان با دعوت از رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول، حضور ایران در این اجلاس را تاثیرگذار و حائز اهمیت دانست و گفت: امروز وقت آنست که به وظیفه خود در برابر برادران فلسطینی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع فلسطین باید در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بررسی و اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی محکوم شود، افزود: هر طرح صلحی که خواست و نگرانی‌های مردم فلسطین در آن لحاظ نشود، تنها تنش ها را در منطقه افزایش خواهد داد.

تبریک روحانی به روسای کشورهای اسلامی 

همچنین حجت الاسلام و المسلمین  حسن روحانی در پیامی به سران کشورهای اسلامی گفت: امروزه نقش سران کشورهای اسلامی بیش از هر زمان دیگر برای پاسداری از هویت اسلام اعتدالی و همنوایی در مبارزه با خشونت و افراط‌گری پررنگ‌تر می‌باشد تا در برابر زیاده‌خواهی‌ها و عهدشکنی‌های سلطه‌گران ایستاده و براساس آموزه‌های دینی و انسانی گامی در جهت تحقق صلح، عدالت و آرامش برای همه انسان‌ها به ویژه مسلمانان جهان برداریم.

رئیس جمهور افزوده است: امیدوارم با وزیدن نفحات الهی و گشوده شدن درهای رحمت و مغفرت خداوندی در این ماه پرفیض، جان تازه‌ای در کالبد تمامی انسان‌های نیک‌اندیش دمیده شود و بتوانیم با تمسک به حقیقت و ماهیت روح‌پرور این ماه نورانی، پیوند عمیقی را با خالق یکتا برقرار نموده و در جهت کسب رضایت حضرت حق و دستیابی به کمال انسانی، گام‌های محکمی را برداریم.

 روحانی در پایان این پیام از خداوند متعال، سلامتی و توفیق روزافزون در انجام عبادات در این ماه شریف برای سران کشورهای اسلامی و رفاه و سعادت برای مسلمانان آرزو کرده است.

منبع: خبرآنلاین

نظرات
آخرین اخبار