باید در ادامه برجام وحدت ملی حفظ شود | فراتاب
کد خبر: 8194
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1397 - 18:10
حاجی بابایی در گفت‌وگو با ایسنا:
رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر لزوم حفظ انسجام ملی در شرایط فعلی و کمک به دولت، گفت: باید در شرایط فعلی و در ادامه برجام از تندروی‌های سیاسی پرهیز کرده و همه با هم برای حل مشکلات کشور کمک کنیم، نباید فضای مجلس و دولت به سمت مقابله با یکدیگ

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره انجام مذاکرات با طرف‌های اروپایی برای گرفتن تضمین‌های لازم جهت پایبندی به برجام، گفت: برجام دارای نکات مثبت و منفی بوده که به هر حال دولت و کشور آن را انجام داد و کار جلو رفت. در آن زمان دولت اعتقاد داشت که باید اروپا را رها کرده و با آمریکا بحث کنیم چون آمریکا کدخداست. به هر دلیلی این اعتقاد درست بود چون آمریکا تاثیرگذار است و باید با او تصمیم بگیریم.

وی افزود: ‌در مقطع فعلی آمریکا از برجام کنار رفته و دیگر نمی‌خواهد در این قرارداد بماند به همین دلیل تیم مذاکره‌کننده به سمت مذاکره با اروپایی‌ها رفته، این از یک منظر اتفاق خوبی است که به دنیا اثبات می‌کنیم تا آخر ایستاده و اهل بدعهدی نیستیم و نمی‌خواهیم به دیگران سوژه و بهانه دهیم. از طرف دیگر اینکه امید داشته باشیم که اروپایی‌ها مشکل را حل کنند هم درست نیست چون اروپایی‌ها باید بین ایران و آمریکا یک گزینه را انتخاب کنند و بعید است که آنها به خاطر منافع ایران با آمریکا مبارزه کنند تا منافع ما را تامین نمایند.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: ما با اروپایی‌ها مذاکره می‌کنیم تا دنیا را مجاب کنیم که فضای گذشته به وجود نیاید و پرونده ما به شورای امنیت نرود. ما همه این موارد را قبول داریم ولی در عین حال معتقدیم که باید از این فرصت استفاده کرد که همه جناح‌ها، گروه‌ها و مردم پی بردند آمریکا بدعهدی کرده و نمی‌توان به عهد و پیمانش اعتماد کرد. از این فرصت و سرمایه اجتماعی باید برای رفع مشکلات استفاده کرد.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: اینکه در کشور ما یک نفر 30 میلیون تومان حقوق و نفر دیگر یک میلیون تومان حقوق می‌گیرد را باید آمریکا و برجام حل کنند؟ یا اینکه کشور ما به استخراج کوه و معدن برای اشتغال کارگران نیاز دارد را باید آمریکا حل کند؟ اینها همه به توان داخلی خودمان احتیاج دارد. البته ما نمی‌گوییم که کمک دنیا اثری ندارد، بلکه حرف ما این است وقتی که آنها کمکی نمی‌کنند، باید با امکانات داخلی خود گام‌های بلندی برداریم.

وی افزود: درآمد و منابع مالی بد نیست،‌ دارای نیروی انسانی خوبی هستیم که می‌توان با همه این‌ها به سمت پیشرفت حرکت کرد منوط به اینکه بر روی سرمایه اجتماعی یعنی مردم حساب باز کنیم، از تندروی سیاسی پرهیز کنیم و همه همت برای حل مشکل بیکاری و معضلات جامعه باشد، نباید فضای مجلس و دولت به سمت مقابله با یکدیگر رود چون این بحث‌ها سودی نخواهد داشت.

رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر لزوم حفظ انسجام ملی در شرایط فعلی، گفت: باید هر کمکی می‌توانیم به دولت کنیم. فرقی نمی‌کند که دولت برای کدام جناح است، باید به پیشانی کار کمک شود البته اگر هم نقدی وجود دارد باید آن را بیان کنیم، قطعا وجود چنین فضایی به نفع کشور خواهد بود.

حاجی بابایی در ادامه درباره لزوم پایبندی و عمل اروپا به تعهداتش،‌ گفت: ما بر اساس چه دلیل و تضمینی می‌خواهیم به اروپا بگوییم که باید فلان کار را انجام دهید؟ اکنون به هر دلیلی دولت صلاح می‌داند اینطور عمل کند باید ما هم مدارا کنیم.

نظرات
آخرین اخبار