بازداشت قاتل بن لادن | فراتاب
کد خبر: 817
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1395 - 15:48
رابرت اونیل تكاور نیروی دریایی كه ادعا می كند در جریان عملیات پنج سال پیش با شلیك گلوله به «اسامه بن لادن» سركرده سابق گروه تروریستی القاعده، وی را به قتل رسانده است، به اتهام رانندگی در حالت مستی بازداشت شد.

فراتاب: به گزارش اسكای نیوز انگلیس، اونیل در حال خواب در اتومبیلی در مقابل یك فروشگاه در زادگاهش در ایالت مونتانای آمریكا بازداشت شد.
پلیس پس از آن كه به درخواست مشتریان این فروشگاه به محل فراخوانده شد، وی را شناسایی كرد.
به گفته پلیس، اونیل اتهام پلیس را تكذیب و از دادن آزمایش برای مشخص شدن سطح الكل در خونش خودداری كرد.
اونیل با قرار 685 دلار آزاد شد و مدعی شد كه به خاطر بی خوابی شدید، قرص خواب مصرف كرده است. بر اساس گزارش منابع آمریكایی، اسامه بن لادن در عملیات نیروهای ویژه تكاوران دریایی آمریكا در دوم ماه مه 2011 (12 اردیبهشت 1390) در محل سكونتش در آبوت آباد پاكستان كشته شد.
اونیل دو سال پیش در اظهاراتی علنی فاش كرد كه وی در شلیك گلوله به بن لادن كه به قتل وی منجر شد، نقش داشته است.
وی پیشتر در پاسخ به یكی از همكارانش كه مدعی شده بود او رهبر سابق این گروه تروریستی را به قتل رسانده، گفته بود: دو سرباز دیگر هم به سوی اسامه بن لادن شلیك كردند ولی این من بودم كه با شلیك گلوله به سر بن لادن او را از پا درآوردم.
اونیل در گفت و گو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: مردم آمریكا حق دارند از جزییات بیشتری درباره عملیات نظامی مذكور با خبر شوند.
مقام های وزارت دفاع آمریكا (پنتاگون) پیشتر اعلام كرده بودند كه هنوز معلوم نیست بن لادن به ضرب این گلوله ها كشته شده باشد.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار