کد خبر: 8160
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1397 - 15:47
مدیرعامل سازمان فناوری شهرداری تهران:
مدیرعامل سازمان فناوری شهرداری تهران گفت: ما به دنبال رقابت با استارت‌آپ‌ها نیستیم بلکه برنامه‌هایی برای مشارکت و همراهی این بخش با شهرداری تهران در راستای خدمات شهر هوشمند داریم.

فراتاب - گروه اجتماعی: محمد فرجود در سمینار یک روزه شاخصه‌های شهر هوشمند در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: جمعیت شهرنشینی رو به افزایش است و در حال حاضر 65 درصد جمعیت ایران شهرنشین هستند که تا سال 1430 به 75 درصد خواهد رسید. 

وی گفت: تهران در آینده‌ای نزدیک با جمعیتی بالغ بر 10 میلیون نفر به یک ابرشهر تبدیل خواهد شد که بر اساس آمارها کیفیت زندگی 15 درصد از شاخص‌های بین‌المللی پایین‌تر است.

مدیرعامل سازمان فناوری شهرداری تهران افزود: اینکه در یک سال بیش از صد روز هوای شهر تهران ناسالم باشد موضوعی بسیار خطرناک است و در حوزه حمل‌ونقل سبز بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم. 

فرجود گفت: مسأله شهرنشینی در کلانشهرها یک موضوع فزاینده است و در تمام دنیا به سمت شهر هوشمند پیش رفته‌اند چرا که این اقدام موجب رفع بسیاری از مشکلات شهری خواهد شد.

وی افزود: باید زیرساخت‌های لازم برای ایجاد شهر هوشمند ایجاد شود و ما نیاز جدی به تغییر فرایندها و قوانین شهر تهران برای ایجاد شهر هوشمند داریم. 

فرجود خاطرنشان کرد: در تمامی شهرهای دنیا ایجاد فرایندهای هوشمندسازی اولویت اصلی شده است و تدوین برنامه‌ها نیز بر اساس همین اولویت پیش می‌رود. 

مدیرعامل سازمان فناوری شهرداری تهران بیان داشت: در اروپا بر اساس جمعیت چالش‌هایی در شهرهای بزرگ بود که با استفاده از هوشمندسازی توانستند نسبت به حل این چالش‌ها اقدام کنند. 

وی افزود: قطعاً بدون کار کارشناسی می‌توان عنوان کرد که آلودگی هوا و ترافیک از موضوعات جدی کلانشهر تهران است و باید راهکارهای لازم برای حل این مشکلات اندیشیده شود و استفاده از راهکارهای شهر هوشمند می‌تواند بخشی از این مشکلات شهری را حل کند. 

فرجود گفت: ایجاد شهر هوشمند یک فرایند و مسیر است و در همین راستا سازمان فناوری شهرداری تهران نیز اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

مدیرعامل سازمان فناوری شهرداری تهران تأکید کرد: برای شهر هوشمند یکسری شاخص‌ها تعریف می‌شود و این شاخص‌ها در حال حاضر عرضه می‌شود تا بدانیم در این مسیر کجا قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: در همین راستا سیاست‌های شهر هوشمند ابلاغ شده و مسیر لازم مشخص است.

فرجود در پاسخ به پرسشی مبنی بر پرتال شفافیت در شهرداری تهران، گفت: این پرتال محل ارائه قراردادهای بالای یک میلیارد تومان است تا شهروندان به نحوه معاملات دسترسی داشته باشند. 

مدیرعامل سازمان فناوری شهرداری تهران افزود: تمامی اطلاعات و معاملات مربوط به شهرداری تهران در این سامانه درج می‌شود و از شهروندان درخواست داریم که در این خصوص اطلاعاتی که از شهر تهران نیاز دارند را اعلام کنند تا در سایت بارگذاری شود. 

وی گفت: ما به دنبال رقابت با استارت‌آپ‌ها نیستیم و در حوزه شهر هوشمند برنامه جدی برای مشارکت استارت‌آپ‌ها داریم و در همین  راستا نیز اقداماتی صورت گرفته است.

فرجود گفت: ما نیاز به همراهی استارت‌آپ‌ها داریم و تأکید بر عدم تصدی‌گری و هدایت و نوآوری در درون شهرداری تهران انجام شده است.

نظرات
آخرین اخبار