کد خبر: 813
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1395 - 10:40
آغاز سفر 14 روزه وزیر دفاع آمریکا به آسیا و خاورمیانه:
اشتون کارتر وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا جهت بررسی و مذاکره در خصوص آخرین اوضاع امنیتی در آسیا و خاورمیانه سفری 14 روزه را به این مناطق آغاز کرده است

فراتاب: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که اشتون کارتر روز شنبه واشنگتن را به مقصد آسیا و منطقه خاورمیانه ترک کرده است. این سفر دوره‌ای در راستای تسریع در روند نابودی داعش و تقویت توازن در آسیا به کشورهایی نظیر هند، فیلیپین، امارات و عربستان خواهد بود.

به گزارش به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا از واشنگتن عازم هند و فیلیپین شده است. وی پس از توقف در آسیا به امارات و عربستان نیز می‌رود.

کارتر در اندیشکده روابط خارجی در نیویورک روز جمعه گفت:‌ تمامی کشورهای منطقه همجوار با چین از ما خواسته‌اند تا کارهای بیشتری در مقابل چین انجام دهیم.

وزیر دفاع آمریکا قرار است در توقف خود در هند که روز چهارشنبه صورت می‌گیرد درباره همکاری‌های جدید و مدرن کردن ارتش این کشور با مقام‌های دهلی نو به گفت و گو بپردازد.

آمریکا و هند در حال همکاری در زمینه طراحی ناو هواپیمابر، تکنولوژی موتور جت و بسیاری دیگر از اقدامات و همکاری‌ها در زمینه تولید جنگنده هستند.

اشتون کارتر همچنین قرار است در کنار ملاقات با نارندرا مودی، نخست وزیر هند و مانوهار پاریکار، همتای هندی‌اش از "ویکرامادیتیا"، یکی از دو ناو هواپیمابر هندوستان نیز بازدید کند. این ناو هواپیمابر سابق بر این متعلق به نیروی دریایی شوروی بود و در 2013 وارد ناوگان نیروی دریایی هند شده است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین در توقف خود در فیلیپین نیز از پایگاه هوایی "آنتونیو باتیستا" در جزیره پاوالان بازدید می‌کند.

این پایگاه یکی از پنج پایگاهی است که ارتش آمریکا به صورت موقت سربازانی در آن دارد. این پایگاه در منطقه دریای چین جنوبی است که چین ادعای مالکیت آن را دارد.

این مقام ارشد ارتش آمریکا همچنین قرار است با بنینو آکویینو، رییس جمهوری فیلیپین و وزیر دفاع این کشور دیدار کند.

این سفرها در حالی صورت می‌گیرد که وزیر دفاع آمریکا قرار نیست توقفی در چین داشته باشد اگرچه پیشتر دعوت حضور در این کشور را پذیرفته بود.

یکی از سخنگوهای وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت: کارتر رسما این دعوت را نپذیرفته بود و برخی از مشکلات مربوط به برنامه ریزی باعث شد تا این سفر به چین لغو شود. ما تاریخ دیگری را برای این سفر تعیین می‌کنیم.

این سفر وزیر دفاع آمریکا به منطقه آسیا دو هفته‌ای خواهد بود و بعد از آن به خاورمیانه خواهد رفت.

او قرار است در نشست وزرای دفاع شورای همکاری خیلج فارس پیش از نشست روسای شورای همکاری با حضور باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در 21 آوریل حضور یابد.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار