کد خبر: 8035
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1397 - 10:45
عضو شورای اسلامی شهر شیراز:
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به نظر یک متخصص در خصوص وجود امواج پارازیت در شیراز، خواستار توجه مسئولان بخش‌های مختلف به این موضوع و رسیدگی به آن شد.

فراتاب - گروه اجتماعی: سید عبدالرزاق موسوی در نطق قبل از دستور خود در جلسه‌ی علنی دوشنبه 18 اردیبهشت به پیامی اشاره کرد که توسط یک فرد متخصص در خصوص وجود پارازیت در شیراز و اثرات مخرب آن، برای او ارسال شده است.

او گفت: در پیامی که روز گذشته در فضای مجازی یکی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی و از نخبگان این استان پیامی برای بنده ارسال و اعلام کرده است؛ " آسیب جسمی غیر قابل جبران امواج پارازیت در شیراز، نگرانی غیر قابل انکار اهالی این شهر است بارها در مورد احتمال بروز انواع سرطان، سقط جنین، عقیمی مردان و ... با دوز بالای امواج مایکروویو پارازیت که مثل یک دستگاه ماکرو در حال پخت و پز مردم شهر است، در مجامع علمی و عمومی صحبت و ابراز نگرانی شده است. شیراز به رغم گزارش های موجود در اینترنت پیشگام ارسال بالاترین دوز امواج پارازیت در کشور است، ایکاش مسئولین محترم شورای شهر جدای از جهت گیری و مصلحت اندیشی سیاسی، جهت صیانت از سلامت مردم، راهکاری بیندیشند.

موسوی همچنین با اشاره به لزوم حفظ باغ‌های قصردشت و ممانعت از تخریب آن این امر را نیازمند اراده‌ای از سوی تمام مسئولان دانست و گفت: استاندار محترم استان در روز شیراز مطالب خوبی در حمایت از منابع طبیعی و خدادادی شیراز بیان داشتند، انتظار اقدام علمی در زمینه حفظ این منابع و در رأس آنها باغات قصردشت داریم.

موسوی تاکید کرد که برای حفظ سرمایه اصلی این شهر و استان یعنی نیروی انسانی باید موضوع حفظ و حراست از سلامت جسمی و روانی شهروندان مد نظر قرار گیرد.

او اضافه کرد: مسئولین قضایی استان و شهرستان نقش تعیین کننده ای در این زمینه دارند، همین جا به عنوان یک شهروند و نماینده مردم از جدیت رییس کل دادگستری استان و دادستانی شیراز در حفظ و حراست باغ‌های قصردشت و بویژه اقدام اخیر دادستانی در قلع و قمع ساخت و سازهای غیر قانونی در منطقه تفریحی و زیست محیطی قلات تشکر می کنم، انتظار داریم مسئولین استانی در حفظ و حراست این سرمایه تجدید ناپذیر که امروز بخشی از هویت شیراز است، تلاشی بیش از گذشته داشته باشند و با دستور ویژه استاندار از طرفی و رییس کل دادگستری از اقدامات سودجویانه، سودجویان در تخریب این باغ‌ها جلوگیری شود.

این عضو شورا از هیئت رئیسه شورای شیراز درخواست کرد که با دعوت از فرماندار، شهردار و مسئولان سازمان آب، در خصوص آخرین اقدامات مربوط به آب، اطلاع کسب کرده و مردم را مطلع کنند.

موسوی در ادامه و با تصریح اینکه نظارت اساسی‌ترین وظیفه شورای شهر محسوب می‌شود، این نظارت را نه تنها بر شهرداری که بر تمام سازمان‌های خدمات رسان شهری دانست و گفت: نتیجه نظارت باید ارزیابی باشد و بر اساس ارزیابی اصلاح نواقص و روند امور و وضعیت موجود انجام شود.

او گفت: شورا در کنار تصمیم گیری و وضع مقررات و هماهنگ کردن دستگاه‌های خدمات رسانی وظیفه مهم نظارت را برعهده دارد. اجازه می خواهم برای اینکه شهروندان و ما از نظارت شورا به درک مشترک برسیم، از قانون استفاده کنم، زیرا مبنا و محور تعامل ما و مسئولین و شهروندان باید قانون باشد، زیرا قانون اساس نظم و عمده مشکل ما از قانون‌گریزی است.

موسوی با اشاره به موارد قانونی در بحث نظارت شورا، گفت: نگاهی گذرا به موارد و وظایف فوق نشان می دهد مهمترین حوزه و مأموریت نظارتی شورا حوزه مالی و اداری بوده و شورا موظف شده است برای رعایت صرفه و صلاح مردم و حفظ سرمایه و دارایی آنها و استفاده بهینه از سرمایه مادی مردم بر رعایت آنها نظارت کند.

این عضو شورای شیراز گفت: ما به عنوان شورا باید با حساسیت تمام نسبت به نحوه هزینه کرد منابع مالی، تأمین منابع، بکارگیری نیروی انسانی و هر اقدامی که متضمن هزینه ای برای شهر و شهرداری است، نظارت داشته باشیم. این تکلیف است نه اختیار بنابراین هر اقدامی که موجب افزایش غیرقانونی و بدون توجیه هزینه های شهرداری شود، تخلف از قانون است و لذا انتظار می رود شهرداری راهکارهای کاهش هزینه ها و افزایش درآمد را در قالب بودجه ۹۷ تهیه و به شورا گزارش کند.

موسوی با اشاره به قانون تاکید کرد که نظارت نباید مخل جریان اداری شهرداری و سازمان‌های آن، بلکه سبب رفع نواقص احتمالی و اصلاح روند امور شود، گفت: براساس این قانون اعضای شورا اجازه دخالت در عزل و نصب‌ها در شهرداری یا شرکت‌های وابسته به شهرداری را ندارد.

او همچنین تاکید کرد که اعضای شوراها و بستگان درجه یک آنان حق انجام معامله با دهیاری، شهرداری و سازمان‌ها یا شرکت‌های وابسته به آنها را نداشته و انعقاد قرار داد با آنان ممنوع است، در غیراین صورت منجر به لغو قرارداد و سلب عضویت عضو خواهد شد.

موسوی با طرح این سئوال که ضمانت اجرای نظارت شورا و هدف از آن چیست، گفت: هدف از نظارت، اطمینان از اجرای مصوبات و رعایت قانون و صرفه و صلاح مردم در حفظ اموال و دارایی آنهاست، که در نتیجه آن و ارزیابی عملکرد شهرداری و مدیران نسبت به اصلاح روند امور و حسن اداره اموال اقدام شود و ضمانت اجرای آن در قانون مشخص شده است.

او با اشاره به سایر موارد قانونی در خصوص نظارت و روند آن توسط شورا، افکار عمومی را مهمترین ابزار ضمانتی برای عملکدر مسئولان و مدیران دانست.

موسوی از اعضا و کارکنان شورا درخواست کرد که برای اعمال نظارت صحیح همکاری مطلوب داشته باشند و از مردم و رسانه‌ها به‌عنوان نماینده‌ افکار عمومی درخواست کرد که با رصد وظایف و تذکر به موقع و نقد منصفانه شوراها را در این بحث یاری دهند.

نظرات
آخرین اخبار