کد خبر: 8033
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1397 - 09:40
رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه از به مرز هشدار رسیدن آلودگی هوای چند شهرستان استان بر اثر غبار خبر داد.

فراتاب - گروه اجتماعی: ثریا قربانی، از آلودگی هوای استان کرمانشاه در اثر بروز گرد و غبار خبر داد و گفت: براساس اطلاعات ایستگاه های سنجش و پایش، آلودگی هوای استان کرمانشاه طی امروز به مرز هشدار رسیده است.

وی افزود: براساس آمار و اطلاعات به دست آمده میزان گرد و غبار در شهرستان اسلام آباد غرب بیش از سایر نقاط استان بوده و غلظت آلودگی آن نیز ۲۳۶ میکروگرم بر متر مکعب هوا به ثبت رسیده است.

این مسئول غلظت ذرات گرد و غبار در شهرستان کرمانشاه را نیز ۲۲۹ میکروگرم بر متر مکعب هوا عنوان کرد و گفت: کرمانشاه پس از اسلام آبادغرب، آلوده‌ترین شهر استان بود و قصرشیرین با غلظت آلودگی ۱۹۹ میکروگرم بر متر مکعب هوا در رده بعدی آلودگی قرار داشت.

وی غلظت آلودگی در شهرستان های کنگاور و پاوه را نیز به ترتیب ۱۷۵ و ۱۳۶ میکروگرم بر متر مکعب هوا اعلام کرد و گفت: آمار بالا نشانگر وضعیت هشدار بوده و آلودگی هوای شهرستان های مذکور به مرز هشدار رسیده است.

قربانی خاطرنشان کرد: این توده گرد و غبار از نیمه شب گذشته وارد جو استان شد و آلودگی هوای استان را در مرز هشدار قرار داد.

وی از آلودگی هوای شهرستان زلزله زده سرپلذهاب نیز در اثر توده گرد و غبار مذکور خبر داد و گفت: هوای این شهرستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارد.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه، روند غلظت ذرات را ثابت عنوان و ابراز امیدواری کرد با گرم شدن هوا و وزش باد از غلظت ذرات در هوای نقاط ذکر شده کاسته شود.

وی میزان روزهای آلوده یکسال گذشته را ۱۳ روز اعلام کرد که ۳ روز آن بحرانی بوده و ۱۰ روز نیز آلودگی به مرز هشدار رسیده است.

نظرات
آخرین اخبار