اعتماد به مردمی کنیم که انقلاب و جنگ را اداره کردند | فراتاب
کد خبر: 8024
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1397 - 03:15
رئیس جمهور هدف دولت از برجام را رفع ظلم هایی چون تحریم از سر کشور و مردم برشمرد و با بیان اینکه هدف اصلی دولتهای آمریکا محدود کردن استقلال، قدرت و نفوذ منطقه ای ایران بوده است، تاکید کرد: اگر اهداف ما از برجام بدون آمریکا محقق شود، چه بهتر؛ در غیر اینصورت

حجت الاسلام والمسلمین  حسن روحانی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری، توسعه و برگزیدگان استان خراسان رضوی همچنین به موضوع ارز اشاره کرد و با تاکید بر اینکه " اولویت منابع ارزی تامین نیازهای اساسی مردم و کشور است"، اظهارداشت: خروج نابجا، قاچاق و سوداگری با ارز مغایر با حمایت از کالای ایرانی است.

وی با تقدیر از مردم عالم، فهیم و مرزدار کشور و همچنین مردم سبزوار و نیشابور بخاطر استقبال و لطف‌شان نسبت به خدمتگزاران در دولت گفت: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در استان خراسان رضوی انجام شده که از تلاش همه مسئولین اجرایی، نمایندگان استان در مجلس، سیاسیون، فرهیختگان، عالمان، مسئولان آستان قدس و همه کسانی که در راه توسعه و آبادانی استان تلاش کرده‌اند، تقدیر می‌کنم.

رئیس جمهور افزود: طرح‌هایی که در جریان این سفر در استان خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد، نمونه‌ای از تلاش گسترده‌ای بود که در راستای توسعه این استان انجام شده است.

روحانی با بیان اینکه اشتغال حدود 124 هزار نفر در استان خراسان رضوی، رقم بسیار خوبی است، گفت: استان خراسان رضوی به عنوان استانی که حدود 30 میلیون زائر و گردشگر دارد، نباید بیکار داشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه توسعه گردشگری بهترین راه ایجاد اشتغال در کشور است، گفت: باید در راستای توسعه گردشگری زیارتی در این استان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا هیچ بیکاری در خراسان رضوی وجود نداشته باشد.

روحانی با بیان اینکه بخش بزرگی از بیکاران کشور را جوانان، زنان، دانشگاهیان و تحصیلکردگان تشکیل می‌دهند که شغل مناسب با تخصص آنها وجود ندارد و به انجام کار معمولی هم راضی نیستند، اظهار داشت: یکی از دلایلی که دولت برای انتقال اینترنت پرسرعت به روستاها تأکید دارد، در راستای کمک به اشتغال‌زایی در کشور است و گر نه همه می‌دانیم که در اینترنت و پیام‌رسان‌ها نیز مانند سایر بخش‌ها مشکلات وجود دارد، اما این مسأله نباید باعث شود تا ارتباطات مردم مختل گردد.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید افکار خود را از قرن‌های گذشته به قرن جدید بیاوریم، افزود: امروز در فضای مجازی علاوه بر انتقاد که البته اگر به طور صحیح انجام شود، سازنده است، لحن‌های تخریبی و حتی فحاشی نیز وجود دارد، اما در مجموع باید به مردم اجازه دهیم تا نفس بکشند.

روحانی با تأکید بر اینکه باید به مردمی که انقلاب و جنگ را اداره کرده‌اند، اعتماد کنیم، خاطر نشان کرد: امروز مردم در بخش‌های مختلف اداره کشور، فعالیت کرده و باید آنها را کمک و یاری کنیم. مطمئناً زور و اجبار ما را به جایی نمی‌رساند و نیازی هم به آن نیست بلکه ما باید واقعیات را به مردم بگوییم.

رئیس جمهور با بیان اینکه اختیار و انتخاب از اصول آفرینش انسان است و خداوند ما را آفریده که هر کاری را با اختیار و انتخاب انجام دهیم، تصریح کرد: ارزش کارها به این است که چند راه برای انسان وجود داشته باشد و انسان راه خوب و مناسب را برگزیند.

روحانی با اشاره به اینکه خداوند هادی است، اما انسان را حتی به پذیرش دینی الهی مجبور نکرده است، گفت: اجبار، ارزش اقدامات و کارهای انسان را از بین می‌برد.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید از فضای مجازی و فرصت‌های آن به درستی استفاده کنیم، ادامه داد: ما در فضای مجازی به دنبال ایجاد اشتغال برای جوانان و بانوان هستیم، کما اینکه امروز بسیاری از بانوان کشور، از طریق فضای مجازی، صنایع دستی خود را در داخل و خارج کشور به فروش می‌رساند.

روحانی افزود: اینکه بیش از 200 هزار شغل در طول یکسال در فضای مجازی ایجاد می‌شود، نشان می‌دهد که باید در راستای استفاده صحیح از این فضا به مردم کمک کنیم و سواد استفاده از فضای مجازی را به جوانان بیاموزیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه پیام‌رسان‌های داخلی باید تقویت شوند، اما ایجاد انحصار، غلط و بی‌نتیجه است، گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم تا مردم بتوانند انتخاب و اختیار داشته باشند.

روحانی با تأکید بر اینکه هدف دولت و مسئولان اجرایی استان خراسان رضوی به عنوان استان امام رضا(ع) باید در راستای رفع مطلق بیکاری باشد، افزود: از مسئولان استان می‌خواهم در راستای اشتغال‌زایی فعال باشند، چرا که زیبنده استان امام رضا(ع) نیست که با وجود زائران فراوان بیکار داشته باشد.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار