کد خبر: 802
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1395 - 04:20
با تکمیل زیرساختهای اسکله های بارگیری خارک:
پهلوگیری همزمان و تحویل بار به پنج فروند نفتکش در اسکله شرقی خارگ در پی آماده سازی زیرساخت های صادراتی نفت خام کشور از این پایانه در دو سال گذشته صورت گرفت.

به گزارش فراتاب و به نقل از ایرنا، پس از رفع تحریم ها و افزایش صادرات نفت خام، میزان تردد نفتکش ها در پایانه خارگ که بزرگ ترین پایانه صادرات نفت ایران به شمار می رود، افزایش قابل توجهی یافته است.پروژه های متعدد نوسازی، بهسازی و تعمیر اساسی تاسیسات و زیرساخت های موجود اسکله ها، بازوهای بارگیری و گوی های شناور و ارتقای ناوگان عملیاتی در دو سال گذشته با هدف افزایش تولید و صادرات نفت خام انجام شد.
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران درباره افزایش ظرفیت فعالیت پایانه خارگ گفت: رکورد صادرات نفت سال 1394 نزدیک به هفت میلیون و ١٠٠ هزار بشکه در روز بود.

در دوران تحریم، ایران روزانه یک میلیون بشکه نفت خام صادر می کرد اما با اجرای برجام از بیست و ششم دی ماه 1394 تهران اعلام کرد قصد دارد میزان صادرات را تا چند ماه آینده به دو میلیون بشکه نفت خام افزایش دهد.
با توجه به افزایش صادرات نفت خام و در پی آن افزایش تردد نفتکش ها، زیرساخت ها و بسترهای لازم برای افزایش صادرات نفت خام آماده شده است، به طوری که اینک پنج نفتکش به طور همزمان می توانند در پایانه خارک بارگیری کنند.
به گزارش وزارت نفت، پروژه های متعدد نوسازی، بهسازی و تعمیر اساسی تاسیسات و زیرساخت های موجود اسکله ها، بازوهای بارگیری و گوی های شناور و ارتقای ناوگان عملیاتی در دو سال گذشته با هدف افزایش تولید و صادرات نفت خام انجام شد.
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران درباره افزایش ظرفیت فعالیت پایانه خارگ گفت: رکورد صادرات نفت سال 1394 نزدیک به هفت میلیون و ١٠٠ هزار بشکه در روز بود.
«پیروز موسوی» افزود: هم اکنون در شرایط بازگشت به زمان پیش از تحریم به سر می بریم که بازگشت به این دوران به پشتکار و فعالیت بیشتر نیاز دارد.
به گزارش ایرنا، شامگاه بیست و ششم دی ماه با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، باید در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو شود.
وزارت نفت نیز فردای آن روز با دستور به شرکت ها برای افزایش تولید و آماده باش پایانه های نفتی، طرح افزایش 500 هزار بشکه ای صادرات نفت خام را کلید زد.

نظرات
آخرین اخبار