کد خبر: 8012
تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1397 - 11:25
عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب باید در شهر آفتاب برگزار می شد، گفت: به هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در شهر آفتاب بی توجهی می شود.

فراتاب - گروه اجتماعی: مرتضی طلایی با بیان اینکه عملکرد شورای شهر به هیچ وجه قابل تحلیل نیست، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب به عنوان بزرگترین نمایشگاه کتاب که مخاطبین خاص خود وعلاقمندان به حوزه کتاب را در سنین مختلف و در گروهی مختلف دارد در مصلی تهران از اقداماتی است که به هیچ وجه نمی‌توان آن را مورد تحلیل قرار داد. اگر دلیل برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی ایراد و اشکالی است که در سال گذشته دراین نمایشگاه وجود داشت وبر آن وارد شد آیا بهتر نبود به جای پاک کردن صورت مساله تمهیدات ویژه ای برای رفع اشکالات در یک سالی که از روی کار آمدن اعضای شورا گذشته انجام می‌شد؟

وی با تاکید بر نقش ویژه مدیریت شهری در برگزاری مطلوب یا غیر مطلبو نمایشگاه کتاب خاطرنشان شد: بی شک شایسته بود شهرداری تهران نمایشگاه کتاب را که از اهداف عالی شهرداری به شمار می‌رود در مکان مناسبی چون نمایشگاه شهر آفتاب که از امکانات و ظرفیت‌های مناسب برگزاری چنین نمایشگاهی برخوردار است برگزار کند، بنده در ده سال گذشته از جمله کسانی بودم که بنا به مسوولیت در کمیسیون فرهنگی –اجتماعی از نزدیک حضور داشتم از این  رو می‌توانم بگویم که شهرداری و مدیریت شهری نقش تعیین کننده ای در برگزاری نمایشگاه کتاب دارند.

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به افزایش ترافیک در خیابانهای منتهی به مصلی افزود: متاسفانه به دلیل برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی شاهد افزایش حجم ترافیک در خیابان‌های منتهی به محل برگزاری هستیم؛ ترافیک بسیار شدیدی که عبور و مرور در خیابان‌های اطراف را با مشکلات عدیده ای برای شهروندان مواجه کرده است. آیا بهتر نبود مدیریت شهری که آگاه به برگزاری این نمایشگاه بود از مدتها قبل با ایجاد تمهیداتی مطلوب زمینه برگزاری نمایشگاه را در شهر آفتاب مهیا می‌کرد؟

این عضو شورای چهارم  با بیان اینکه اعضای شورا تنها به دنبال پاک کردن صورت مساله هستند نه تدبیراندیشی تصریح کرد: متاسفانه به نظر میرسد اعضای شورای شهر وشهرداری تهران به جای راه حل اندیشی درراستای کاهش بار مشکلات شهری نه تنها تدابیری نمی‌اندیشند تنها با گرفتن پاک کنی به دست درصدد پاک کردن صورت مساله هستند بی آنکه به عواقب وپیامدهای آن برای شهری چون تهران که از آلودگی هوا وترافیک رنج می‌برد باشند.

طلایی گفت: بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه شهر در شهر آفتاب برای افزایش راحتی و سهولت دسترسی مردم به نمایشگاه‌ها هزینه شده اما متاسفانه توجهی به از دست رفتن و خسارت دیدن به سرمایه‌ها نمی‌شود و اهمیتی به ماندن مردم در ترافیک، آلودگی هوا و از دست دادن زمان مردم نمی‌شود.

نظرات
آخرین اخبار