کد خبر: 8008
تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1397 - 10:34
کاندیدای شهرداری تهران:
چهارمین کاندیدای شهرداری تهران روز دوشنبه برنامه های خود را تشریح کرد

فراتاب -  گروه اجتماعی: سید محمود حسینی یکی از ۵ گزینه برای شهرداری تهران به عنوان نخستین گزینه ای که صبح روز دوشنبه برنامه های خود را ارائه کرد با بیان این که هدف راهبردی ما تبدیل شهرداری به حکمرانی خوب شهری است، گفت : من ادعا ندارم که ابر مردی برای حل مشکلات هستم اما میتوانم کشتی پر تلاطم را به ساحل امن ببرم.

وی ادامه داد : عدالت، مشارکت، امنیت و اخلاق جز اهداف ماست ورویکرد ما محله محوری و تخصص گرایی است.

حسینی با بیان این که هماهنگی میان برنامه و منابع انسانی باید ایجاد و نسبت صف و ستاد باید برقرار شود توضیح داد: اگر هرم شهرداری را ببینید، متوجه می شوید که هرم روی سر قرار دارد و حتی تجانسش بهم خورده و شکم داده است.

به گفته این نامزد شهرداری تهران موازی کاری در شهرداری به وفور وجود دارد و باید حل شود.

او با اشاره به ویژگی های مدیران شهری گفت : برای انتخاب مدیران باید براساس شایسته سالاری کار کرد.

حسینی با اشاره به این که شهر هوشمند به معنای استفاده از دوربین در سطح شهر یا استفاده از اینترنت نیست بلکه استفاده موثر از داده ها برای تصمیم گیری مهم و حل معضلات است که باید با استفاده از آن ها کیفیت ارتقا یابد گفت : یک شهر هوشمند پایدار، شهری نوآورانه است که از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات و دیگر امکانات بهره می‌برد تا «بهبود در کیفیت زندگی»، ‌ «کارایی عملیات شهری و سرویس‌ها» و «رقابتی بودن» حاصل شود. این در حالی است که نیازهای نسل‌های فعلی و آتی را با توجه به جنبه‌های محیطی و اجتماعی برآورده می‌کند.

وی ادامه داد: حاکمیت هوشمند، یکپارچه‌سازی خدمات و تعاملات بین حاکمیت، مردم، شهرداری و سازمان‌های مرتبط، به منظور عملکردی یکپارچه، اثربخش و کارا است.

حسینی با تاکید بر این که باید مدیریت و تصمیم گیری بر اساس داده ها جایگزین مدیریت سلیقه ای شود گفت : در خط مشی و سیاست گذاری نمی توان به همه مسائل پرداخت و من هم سه محور دیدم که عبارتند از بازافرینی شهری با رویکرد محله محوری، اقتصاد شهری و منابع پایدار و کاهش ترافیک، الودگی هوا و مسائل زیست محیطی است.

این نامزد شهرداری تهران گفت: بازآفرینی شهری یعنی توجه به میراث طبیعی، رسیدگی به نابسامانی های نما و منظر، سلامت و رفاه اجتماعی، عدالت در زیر ساختها، توسعه متوازن محلات و ایمنی و تاب اوری مهم است

حسینی با بیان این که در بخش اقتصاد شهری دو مولفه توسعه پایدار و مدیریت منابع و مصرف مهم است گفت: محوریت محله در ایجاد هویت و تعلق خاطر ساکنان در فرایند بازبینی را مهم می دانم و هدف اجتماعی ما ارتقا زیست پذیری و کیفیت زندگی است.

به گفته وی ایمنی و تاب آوری در قالب بازآفرینی شهری بسیار مهم است و اگر حادثه ای در تهران رخ دهد امکان حل مشکل نیست چراکه راهها قفل می شود، بنابراین باید قالب محله محوری دیده شود.

حسینی با بیان این که توجه به عدالت، سلامت و رفاه اجتماعی در دستور کار قرار می گیرد گفت: در بخش سلامت و رفاه اجتماعی محله محوری در دستور کار قرار دارد و معتقدیم اسیب های اجتماعی به صورت درون جوش حل میشود و میبایست مراکز تجمعی همچون سینما و...نزدیک محلات باشد.

وی اضافه کرد :یک شورایی به نام شورای اجتماعی شهر تهران که مرکب از سازمان های دولتی، جامعه مدنی و...شکل خواهد گرفت تا مسائل در یک متد هماهنگ پیش رود.

احیا فرهنگ تفریح و شادی، توسعه فرهنگ ورزش، آموزش شهروندان برای رویارویی با آسیب ها، تعیین نمادهای هویت محلی در دستور کار است.

حسینی با اشاره به این که نیاز به بازبینی طرح جامع طرح ترافیک گفت : گسترش زیر ساخت ها همراه با فرهنگ سازی و تغییر نگاه به پارکینگ سازی برخی از محورهای برنامه های ترافیکی من است.

نظرات
آخرین اخبار