سکون در پایتخت بی سکان دار! | فراتاب
کد خبر: 7983
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1397 - 15:59
فراتاب به بهانه استعفاهای مکرر در مدیریت شهری گزارش می دهد؛
بیش از هشت ماه از آغاز به کار شورای پنجم شهر تهران و مدیریت جدید شهر می گذرد، اما شهر و شهروندان هر ماه شاهد استعفای مدیر یا  گزینه انتخابی برای منصبی در شهرداری بوده اند. استعفاهایی که شهر را به کما برده اند.

فراتاب – گروه اجتماعی/ شیما حیدری: شورای اسلامی شهر تهران در آستانه انتخاب سومین شهردار در دوره مدیریتی خود است. دوره ای که هشت ماه بیشتر از عمر آن نمی گذرد، این بار بیش از پیش در انتخاب شهردار تهران مستاصل مانده است. لیستی که با سر لیستی محسن هاشمی در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران رای آورد، با پنج رای موافق او را از دایره رقابت صندلی بهشت خارج کرد و این روزها اخبار گوناگون از اعضای مجلس شورای اسلامی و افراد سرشناس سیاسی نشان از سردرگمی بسیاری از اعضا و کم اختیار بودن یا شاید بهتر بگوییم بی اختیار بودن آن ها در انتخاب شهردار تهران می دهد.

 

انصاری لاری دوباره استعفا داد

استعفای یک باره و چند باره یکی از شاخصه های مدیریت شهری جدید شده است. این بار قرعه به نام محمد ابراهیم انصاری لاری افتاده است. یکی از هفت منتخب شهرداری تهران که چند روز پیش خبر استعفای او توسط شبکه های اجتماعی منتشر شد، اما کمی بعد توسط برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران تکذیب شد! استعفایی که تنها با گذر 6 روز دوباره منتشر و به طور رسمی تایید شد و نام انصاری لاری از میان گزینه های انتخابی شهرداری تهران حذف شد تا باری دیگر انتخاب گزینه های شهرداری تهران زیر سوال بروند.

 

از شایعه تا واقعیت!

اما چند روزی است، شایعه انتخاب گزینه ای خارج از 7 گزینه پیشنهادی شورای اسلامی شهر تهران قوت گرفته است. حجت نظری، عضو جوان شورای اسلامی شهر تهران که چند روز پیش در توییتی طوفانی نوشت: «اقدامات خطرناکی خارج از شورا برای زدن به زیر میز انتخاب شهردار تهران از میان ۷ گزینه موجود در حال انجام است. باید بدانیم که خودخواهی و در نظر نداشتن منافع عموم مردم در نهایت دامن همه را خواهد گرفت. اگر شهردار از میان ۷ گزینه نهائی انتخاب نشود پشت پرده را بی‌پرده خواهم گفت.» اگر چه این توییت انتقادات بسیاری را به همراه داشت اما خبر از تصمیماتی خارج از شورا برای انتخاب شهردار داد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در آغاز کار خود سوگند یاد کردند تمایلات شخصی و گروهی خود را در تصمیمات شهری دخالت ندهند، اما این روزها خبرها، شایعه ها و واقعیت ها نشان از دست های پشت پرده برای انتخاب شهردار تهران می دهد. از توییت جواد امام، مدیر عامل بنیاد باران، گرفته تا صحبت های گوناگون از اعضای مجلس شورای اسلامی که همه از تصمیم گیری پشت پرده ای برای انتخاب شهردار تهران می گویند.

 

وقتی شهر تاوان پس می دهد!

آمدن و رفتن از صندلی بهشت بی هزینه و حتی کم هزینه هم نیست. هزینه ای که مدیریت شهری و شهروندان را یکجا و به یک اندازه متضرر می کند. اما در پشت پرده انتخاب شهردار تهران چه می گذرد که سیاست مردان به تکرار شورای اول و تاوان هایی که شهر از انتخاب های اشتباه آن ها می دهد فکر نمی کنند؟!

نظرات
آخرین اخبار