دو سوم اختیارات شوراها به شوراها داده نشده است | فراتاب
کد خبر: 7924
تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1397 - 13:25
رئیس شورای شهر تهران گفت: متأسفانه تا کنون دو سوم اختیارات شوراها به شوراها داده نشده است و از مجلس و دولت انتظار داریم جایگاه شوراها را تقویت کند و به آن توجه بیشتری داشته باشد.

فرااب - گروه اجتماعی: محسن هاشمی در پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن تبریک روز جوان و روز شوراها، اظهار داشت: بعد از 20 سال نهاد شوراها تثبیت شده‌اند و امیدوارم قدرت لازم شورا را در 20 سال آینده به آن بدهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو سوم اختیارات شوراها به شوراها تفویض نشده است و سیستم کارآمدی در این خصوص در اختیار نداریم لذا از مجلس و دولت انتظار داریم جایگاه شوراها را تقویت کند  و به آن توجه داشته باشد.

هاشمی افزود: بعضی از افراد در فضای مجازی سعی در تخریب و مخدوش کردن گزینه‌های شهرداری تهران دارند. با توجه به انتخابات اخیر و حضور مردم که به اعضای شورا شهر رأی بالایی دادند درخواست می‌کنیم از ایجاد تفرقه بپرهیزند.

وی بیان داشت: بایستی در فضایی آرام و بدون تنش و کارشناسی شهردار تهران توسط اعضای شورای شهر انتخاب شود و باید در بین گزینه‌ها فردی انتخاب شود که برتر از سایر گزینه‌ها برای شهرداری تهران باشد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: از صدا و سیما نیز درخواست می‌کنیم که به نامزدهای شهرداری تهران اجازه دهند نظرات خود را برای شهر تهران ارائه دهند و امیدواریم این کار اتفاق بیفتد.

نظرات
آخرین اخبار