۱۵درصد دانشجویان کشور "گل" مصرف می‌کنند | فراتاب
کد خبر: 7914
تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1397 - 04:15
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، گفت: ۱۵ درصد از دانشجویان و ۳.۷ درصد از دانش‌آموزان مواد مخدر گل را مصرف می‌کنند.

فراتاب - گروه اجتماعی: فاطمه عباسی در آیین اجرای طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف گل و حشیش که امروز و همزمان در 14 استان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده در برنامه ششم توسعه بهزیستی باید تا پایان این برنامه اقدامات موثری را در حوزه مصرف و درمان اعتیاد داشته باشد و در این بخش بتواند مصرف را 25 درصد کاهش دهد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس برنامه‌هایی از سوی سازمان بهزیستی برای رسیدن به این درصد پیش‌بینی شده است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف گل و حشیش بیان کرد: دلیل اجرای این طرح چند موضوع است که از آن جمله می‌توان به آخرین پیمایش انجام شده در بخش مصرف مواد مخدر توسط بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد که مصرف گل در سطح کشور افزایش یافته است و مصرف آن بعد از تریاک رتبه دوم را دارد.

عباسی تصریح کرد: 13 درصد از معتادان، گل مصرف می‌کنند و این در حالیست که بر اساس آمار 84.6 درصد از مصرف‌کنندگان گل مردان مجرد هستند که سطح تحصیلات آنها دیپلم و زیر دیپلم است و 15.4 درصد از خانم‌ها نیز مواد گل مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس همین پایش 15 درصد از دانشجویان و 3.7 درصد از دانش‌آموزان مواد مخدر گل را مصرف می‌کنند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افزود: یکی از علل اصلی مصرف گل در کشور دسترسی آسان به این مواد است به طوریکه این مواد به راحتی در گلخانه‌ها و باغچه‌ها قابل کشت و در نهایت برداشت است. متاسفانه بسیاری معتقدند که مصرف گل اعتیادآور نیست که این نگاه کاملا غلطی است چرا که مصرف گل اعتیادآور است و عوارض جبران‌ناپذیری را نیز در بر دارد.

وی ادامه داد: برخی از مصرف‌کنندگان گل به دنبال کسب لذت هستد که این لذت کاملا ناسالم و همراه با عوارض است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افزود: مصرف گل همانند مصرف سیگار دروازه ورود به مواد مخدر است و سازمان بهزیستی با توجه به اینکه بسیاری از خانواده‌ها اطلاعی از عوارض مصرف گل و حشیش را ندارند طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف گل و حشیش را در دستور کار خود قرار داده‌ است.

وی ادامه داد: مرحله نخست این طرح 28 اسفندماه 96 کلید خورد و در روزهای پنجم و سیزدهم فروردین ماه 97 در پایتخت و در پایانه‌ها انجام گرفت.

عباسی گفت: در ادامه نیز قرار است مرحله دوم طرح از هشتم تا دهم اردیبهشت ماه در 14 استان پرخطر و استان‌هایی که میزبان تردد مسافرین هستند اجرا شود.

نظرات
آخرین اخبار