بلندگوهای مرزی سئول علیه پیونگ یانگ خاموش شد! | فراتاب
کد خبر: 7816
تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1397 - 17:30

فراتاب - گروه بین الملل: کره جنوبی تبلیغات خصمانه علیه پیونگ‌یانگ در مرزهای مشترک با کره شمالی را امروز(دوشنبه) و پیش از نخستین نشست بین رهبران دو کره متوقف کرد. این درحالیست که رئیس جمهوری آمریکا محتاط‌تر رفتار کرده و گفته بحران اتمی در شبه‌جزیره کره راه طولانی برای حل و فصل شدن دارد.

به گزارش رویترز، کره شمالی و کره جنوبی در مراحل نهایی آماده سازی برای برگزاری نشست بین رهبرانشان هستند که قرار است روز جمعه در روستای مرزی پونمونجوم برگزار شود.

وزارت دفاع کره جنوبی با اعلام تصمیم توقف تبلیغات خصمانه گفت: امیدواریم که این تصمیم به توقف انتقادهای متقابل و پروپاگاندا علیه یکدیگر و شرکت در ایجاد صلح و آغازی دیگر منجر شود.

کره شمالی هم بلندگوهای تبلیغاتی در مرز با کره جنوبی دارد اما یکی از مقام‌های وزارت دفاع کره جنوبی گفته است که نمی‌داند آیا پیونگ یانگ هم این روند را متوقف کرده است یا خیر.

در فوریه سال جاری میلادی، کره شمالی صدای بلندگوهایش را در مرز و پس از بازی‌های المپیک زمستانی در کره جنوبی که وزرشکارانش نیز در آن حضور داشتند، پایین آورد.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که پروپاگاندای این کشور نیز در نیمه شب پایان یافته اما نگفت که آیا پس از نشست مقام‌های دو کره این روند مجددا از سر گرفته می‌شود یا خیر.

این نخستین بار در دو سال گذشته است که سئول تبلیغات خصمانه علیه همسایه خود را متوقف می‌کند.

این توقف در پروپاگاندای مرزی بین دو کره در حالی صورت گرفته که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نسبت به این نشست‌ها با کره شمالی محتاط‌تر رفتار کرده است.

وی در توئیت روز یکشنبه خود آورده است: ما راه طولانی برای نتیجه‌گیری درباره کره شمالی داریم و شاید باید برای این منظور تلاش دو چندان خرج کنیم. زمان همه چیز را تعیین می‌کند.

نظرات
آخرین اخبار