لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان تصویب شد | فراتاب
کد خبر: 7808
تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1397 - 12:20
در این لایحه حمایت‌هایی همتراز نیروهای مسلح برای محیط بانان و جنگل‌بانان درنظر گرفته شده و همچنین موضوع پوشش بیمه‌ای مرتبط با شغل آنها به طور کامل انجام می شود.

فراتاب - گروه اجتماعی: احمد همتی، سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس، اظهار کرد: بررسی لایحه حمایت از محیط بانان و جنگل بانان یکی از موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت نیز به تصویب رسید.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این لایحه دو بحث عمده دارد از جمله اینکه این افراد بتوانند در حمل سلاح همتراز نیروهای مسلح  قرار بگیرند و از شرایط و قوانین آنها بهره‌مند شوند تا بتوانند از خود دفاع کنند، از سوی دیگر قرار شد موضوع پوشش بیمه‌ای مرتبط با شغلی که دارند به طور کامل انجام شود تا در صورت بروز حادثه‌ای، مشکلی برای آنها و خانواده‌هایشان ایجاد نشود تا بتوانند وظایف خود را در راستای حمایت از محیط طبیعی و جنگل‌ها انجام دهند.

وی با بیان اینکه طرح اصلاح بند الف  ماده 90  قانون برنامه پنج ساله ششم موضوع دیگری بود که به طور مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت تصریح کرد: در این نشست موضوع سهمیه جانبازان و ایثارگران نیز مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت کمیسیون تشخیص داد بررسی آن باید به طور دقیق‌تر و کارشناسی‌تر صورت بگیرد تا حق هیچ کدام از آنها اعم از چه جانبازان کمتر یا بالای از 25 درصد و چه سهمیه آزاد تضییع نشود و نارضایتی به همراه نداشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: ادامه بررسی بیشتر این موضوع به زمانی موکول شد که هم سازمان سنجش، هم وزارت علوم، هم وزارت بهداشت و هم بنیاد شهید آمارهای دقیق تحلیلی به کمیسیون ارائه دهند تا بعد از بررسی دقیق و علمی تصمیم نهایی اتخاذ شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به میهمانان حاضر در این نشست یادآورشد: در این نشست مسئولانی از بنیاد شهید و وزارت بهداشت حضور داشتند.

نظرات
آخرین اخبار