ورود گرد و غبار غلیظ به غرب کشور/بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور | فراتاب
کد خبر: 7793
تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1397 - 22:05
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: از اواخر امروز (۲ اردیبهشت) با ایجاد توده گرد و خاک روی کشور عراق و انتقال به مناطق غرب و جنوب غرب کشور انتظار گرد و غبار غلیظ داریم. این شرایط تا اوایل بعد از ظهر فردا ۳ فروردین ماه ادامه می‌یابد.

احد وظیفه، افزود: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی با افزایش فعالیت سامانه بارشی طی امروز( ۲ اردیبهشت) بارش در نیمه غربی کشور شدت می‌یابد و بارش‌های پراکنده در مرکز شمال شرق و شرق کشور نیز پیش بینی می‌شود. بیشترین بارش در این روز در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب، البرز غربی و مرکزی رخ می‌دهد و انتظار رگبار، رعد و برق شدید و وزش باد نیز وجود دارد.

به گفته وی بارش برف در البرز مرکزی و برخی مناطق آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی نیز رخ می‌دهد.

وظیفه با بیان اینکه فردا (۳ اردیبهشت) بارش باران گاهی همراه با رعد و برق شدید و وزش باد در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز،‌شمال و شمال شرق کشور پیش بینی می‌شود، گفت: بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی نیز روی می‌دهد. با حرکت این سامانه به سمت شرق از شدت بارش از بعد از ظهر فردا (۳ اردیبهشت ماه) از شمال غرب تا جنوب غرب کاسته می‌شود و بیشترین بارش در شمال شرق، البرز شرقی و نیمه شرقی دریای خزر روی می‌دهد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: گستره بارش در روز سه شنبه (۴ اردیبهشت ماه) بیشتر به شمال شرق کشور محدود می‌شود. رگبارهای خفیف و پراکنده در شمال غرب و شرق کشور نیز دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به تغییرات دما گفت: امروز دما در مناطق شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در جنوب البرز و شمال شرق کشور کاهش می‌یابد و در حاشیه دریای خزر در این روز تغییرات قابل ملاحظه‌ای رخ نمی‌دهد. بیشترین کاهش دما فردا (۳ اردیبهشت ماه) در غرب، مرکز، جنوب و شرق دریای خزر رخ می‌دهد و در سایر مناطق افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

در روز سه شنبه (۴ اردیبهشت) در شمال شرق و شرق کاهش دما و در سایر مناطق افزایش دما قابل پیش بینی است.

به گفته وی نیمه غربی خلیج فارس امروز و فردا ( ۲ و ۳ اردیبهشت) و دریای خزر فردا مواج پیش بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: فردا (۳ اردیبهشت ماه) هوای تهران ابری همراه با رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای ۲۰ و ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. سه شنبه (۴ اردیبهشت ماه) هوای تهران صاف است و بیشترین و کمترین دمای این روز به ۲۳ و ۱۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

نظرات
آخرین اخبار