آروزی ایرانیان محقق می شود | فراتاب
کد خبر: 779
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1395 - 04:25
صادر کننده بنزین می شویم
عاون وزیر نفت گفت: با بهره برداری از فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس و بهبود كیفیت محصولات تولیدی پالایشگاه ها تا پایان امسال افزون بر قطع واردات، ایران به صادركننده بنزین تبدیل می شود.

به گزارش فراتاب و به نقل از ایرنا، میزان مصرف بنزین در كشور به طور میانگین 70 میلیون و 500 هزار لیتر در روز است كه نزدیك به 9 میلیون لیتر از آن از محل واردات تامین می شود.
در صورت پیشرفت طرح های در دست اجرا كه مهمترین آنها پالایشگاه ستاره خلیج فارس است، ایران در تولید بنزین خودكفا می شود.با اصلاح كیفیت محصولات تولیدی پالایشگاه ها و وارد مدار شدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان امسال به صادركننده بنزین تبدیل می شویم.
در همین پیوند، مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی اعلام كرد: با اصلاح كیفیت محصولات تولیدی پالایشگاه ها و وارد مدار شدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان امسال به صادركننده بنزین تبدیل می شویم.
به گزارش وزارت نفت، «عباس كاظمی» در نشست با اعضای كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و بازدید از طرح افزایش تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس گفت: این پالایشگاه جزء هشت پالایشگاه ایران است كه پس از انقلاب با هدف صادرات ساخته شد.
وی افزود: با توسعه صورت گرفته و برنامه های تدوین شده، امیدواریم به هدف صادرات در این پالایشگاه دست یابیم.
كاظمی درباره طرح افزایش میزان تولید بنزین در پالایشگاه بندرعباس گفت: با اجرای این طرح، در نیمه نخست امسال با افزایش ظرفیت سه میلیون لیتر بنزین استاندارد در این پالایشگاه ظرفیت موجود به ١٢ میلیون لیتر می رسد.
مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران اعلام كرد تبدیل مازوت به بنزین جزء اولویت های پالایشی وزارت نفت تعریف شده است.
وی درباره برنامه پالایشگاه اصفهان و بندرعباس برای اجرای طرح تبدیل مازوت به بنزین افزود: هم اكنون سرمایه گذاری های خارجی آمده است اما اجرای این پروژه ها را مستلزم ضمانت دولت كرده اند كه با رایزنی های صورت گرفته و حمایت جدی دولت به یقین این پروژه ها اجرا می شود.
مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، میزان سرمایه گذاری لازم را برای اجرای این طرح نزدیك به سه میلیارد دلار اعلام كرد.
معاون وزیر نفت ادامه داد: سرمایه گذاران، سرمایه خود را پس از راه اندازی واحدها از طریق برداشت محصول می گیرند.

نظرات
آخرین اخبار