کد خبر: 777
تاریخ انتشار: 18 فروردین 1395 - 15:46
نتایج انتخابات در ایالت ویسکانسن آمریکا:
ماراتن انتخابات درون حزبی در آمریکا همچنان ادامه دارد و در همین راستا سه شنبه شب در ایالت ویسکانسن سندرز ترامپ از کروز شکست خورد و سندرز موفق شد روند رو به رشد خود را ادامه داده و رقیبش هیلاری کلینتون را یکبار دیگر جا بگذارد

فراتاب: در ادامه کارزار انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری در امریکا دراردوی جمهوریخواهان، تد کروز، سناتور ایالت تگزاس با کسب ۴۸ درصد آرا در ایالت ویسکانسین از دونالد ترامپ با ۳۵ درصد آرا پیشی گرفت.

در ادامه انتخابات درون حزبی کاندیداهای باقی مانده در کورس دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در ایالت ویسکانسن به رقابت با یکدیگر پرداختند. هیلاری کلینتون در این ایالت به مانند روند 10 روز اخیرش یکبار دیگر در برابر برنی سندرز شکست خورد در اردوگاه جمهوریخواهان نیز ترامپ از تد کروز شکست خورد

تد کروز پس از این پیروزی در جمع هوادارانش گفت: «به دنبال رویگردانی مردم ویسکانسین از رسانه ها و کارشناسان، من بیشتر و بیشتر به این باور رسیده ام که کارزار ما به ۱۲۳۷ نماینده حزبی مورد نیاز برای کسب نامزدی حزب جمهوریخواه دست خواهد یافت ». او این پیروزی را نشان از آن آغاز حمایت حزب از خود میداند، چرا که او و حامیانش در حال «متحد کردن حزب جمهوری‌خواه» هستند.

در اردوی دمو کرات ها نیز در ایالت ویسکانسین که دارای 86 نمایندگی است، براساس نتایج اولیه سندرز حدود 56 درصد آراء این ایالت را از آن خود کرده و آراء 45 نمایندۀ حزبی را در اختیار دارد.

هیلاری کلینتون، دیگر نامزد حزب دموکرات که تا کنون پیشتاز بوده است، با قبول شکست در این ایالت حدود 43 درصد آراء و رأی 31 نمایندۀ حزبی را کسب کرد.

برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت پس از این پیروزی گفت: «از هشت انتخابات مقدماتی و انجمن های حزبی اخیر ما در هفت مورد پیروز شده ایم. تقریبا در همه آنها پیروزی ما با نتایجی خیره کننده و کوبنده همراه بود ».

بدین ترتیب سندرز تعداد دلگیت های خود را به 1056 رساند اما هنوز 696 دلگیت با کلینتون فاصله دارد. در بین جمهوریخواهان نیز ترامپ همچنان با 740 دلگیت در صدر است و تد کروز با 514 رای بدنبال اوست

تاکنون در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری امریکا هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ بترتیب با کسب آرای ۱۷۴۳ و ۷۴۰ نماینده حزبی در حزب متبوع خود پیشتاز هستند. نامزدهای نهایی احزاب دموکرات و جمهوریخواه بترتیب به رای ۲۳۸۳ و ۱۲۳۷ نماینده حزبی برای کسب نامزدی در کنوانسیون حزب خود در ماه ژوئیه نیاز خواهند داشت.

نظرات
آخرین اخبار