طرح ترافیک جدید از اردیبهشت اجرا می شود | فراتاب
کد خبر: 7743
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1397 - 00:55
معاون حمل و نقل شهرداری تهران عنوان کرد:
معاون حمل و نقل شهرداری تهران با اشاره به اینکه ممکن است زمان اجرای طرح ترافیک تغییر کند، گفت: طرح ترافیک جدید از اردیبهشت اجرا می شود.

 

فراتاب - اجتماعی: محسن پورسیدآقایی در نشست خبری امروز در مورد زمان اجرای طرح ترافیک، گفت: در زمان اجرای طرح ترافیک دو وجه مهم است که یکی از آن آمادگی شهرداری برای اجرا و دیگری آمادگی شهروندان است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران می‌بایست در اجرای طرح ترافیک زیرساخت‌هایی همچون نصب دوربین‌های خروجی، هماهنگی با پلیس، نصب نرم افزارهای جدید و ... را انجام می‌داد که 100 درصد در این حوزه آماده هستیم و حتی از همین الان این سیستم قابل اجرا است، گفت: وجه دیگر اجرای طرح ترافیک مربوط به ثبت نام مردم، سهمیه بگیرها، شارژ حساب کاربری و ... است که در این قسمت برنامه کند پیشرفته است.

وی با بیان اینکه امسال قرار است که بعد از 38 سال طرح جدید ترافیکی ایجاد شود، گفت: طبیعی است که مردم زمان لازم دارند تا با این رویه جدید عادت کرده و اطلاعات خود را در سایت وارد کنند و حتی برای اولین بار سکنه محدوده طرح ترافیک نیز برای برخورداری از تخفیفات باید اطلاعات سکونتی خود را وارد کنند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه تا شب گذشته 92 هزار خودرو مشخصات‌ شان را در سامانه ثبت کردند، گفت: سقف ظرفیت طرح ترافیک جدید 103 هزار خودرو در روز است که 40 هزار ظرفیت متعلق به مردم و 63 هزار ظرفیت متعلق به سهمیه بگیران است.

وی با بیان اینکه سهمیه‌ها حدود 40 درصد افزایش یافته است، گفت: 40 درصد از ظرفیت همه سازمان‌ها، ارگان‌ها و ... را کم کردیم و این در حالیست که در شهرداری تهران حدود 50 درصد از سهمیه‌ها کم شده است.

پورسیدآقایی در پاسخ به این سوال که آیا زمان اجرای طرح ترافیک جدید تغییر می‌کند، گفت: هنوز به منطق فرجه جدید نرسیدیم و واقعیت این است که همه شب امتحانی هستیم و اگر فرجه هم بدهیم همه دو روز آخر ثبت نام می‌کنند.

وی افزود: اگر به این نتیجه برسیم که شروع اجرا مشکل ایجاد می‌کند و موجب زحمت مردم می‌شود و از آنجایی که نمی‌خواهیم طرح خوب، مدرن و جدید اوقات عده‌ای را تلخ کند و از آنجایی که ممکن است برخی به دلیل عدم ثبت نام و یا عدم آشنایی دچار دردسر شوند، ممکن است مجددا فرجه دهیم.

پورسیدآقایی که در یک گفت‌وگوی رادیویی سخن می‌گفت، در مورد اعتراض رانندگان آژانس نیز گفت: اعتراض این افراد به مصوبه شورا است و ارتباطی با شهرداری ندارد؛ چرا که ما پیشنهاد دادیم در طرح جدید تاکسی‌ها در طرح ترافیک رایگان تردد کنند و آژانس‌ها نیز از تخفیف نیم بها بهره‌مند شوند و خودروهای شخصی نیز با قیمت کامل تردد کنند اما ظاهرا دیروز برخی رانندگان آژانس معترض بودند و خواهان تخفیف بیشتر شدند که از نظر ما کارشناسی نیست چرا که نمی‌توان اقتصاد تاکسی با آژانس را برابر دانست.

نظرات
آخرین اخبار