کد خبر: 7673
تاریخ انتشار: 26 فروردین 1397 - 21:40
بهاره آروین در نشست رونمایی از سامانه شفافیت:

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند با اشاره به اینکه سامانه شفافیت مربوط به قراردادهای بالای یک میلیارد تومان است، گفت: فایده مهم این نظارت پیشگیری از فساد است.

فراتاب - گروه اجتماعی: بهاره آروین در نشست خود با اصحاب رسانه به بهانه رونمایی از سامانه شفافیت مربوط به قراردادهای بالای یک میلیارد تومان است، اظهار کرد: شفافیت وعده شهردار سابق تهران آقای نجفی بود و رسانه ها هم پیگیر بودند و به هر حال خوشحالم اولین گفتگوی ما بر سر اتفاقی روی می دهد که فراخواندن صادقانه تک تک شهروندان و یاری رساندن رسانه ها در امر نظارت و پیگیری تخلفات صورت می گیرد.

وی ادامه داد: قرار بود اطلاعات قراردادهای بالای یک میلیارد تومان از همان آغاز به کار دوره پنجم پیگیری اش انجام شود. اطلاعات در سامانه اطلاعات و قراردادهای شهرداری ثبت شده بود .

آروین افزود: با راه اندازی این سامانه این اطلاعات در دسترس عمومی قرار می گیرد.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند با اشاره به فرآیند انتشار اطلاعات در سامانه شفافیت، گفت: اطلاعات در سامانه اطلاعات متعدد است و در اولین گام کمیته شهر هوشمند به بررسی این اطلاعات پرداخت و مواردی که با انتشار عمومی آن ضرورت تحقق نظارت عمومی را  منتج می شود انتخاب کردیم . کمیته شقافیت با همکاری  معاونت اقتصادی و سازمان فناوری اطلاعات  سبب شد این دسترسی عمومی صورت گیرد و در نهایت فرایند اغاز شد.

آروین اظهار کرد: از ویژگی های مهم این سامانه این است که اطلاعات آنلاین می باشد و  سامانه بر خط است، اطلاعات آفلاین نیست.

وی تصریح کرد: اطلاعات بدون دستکاری فردی در سامانه شفافیت قرار می گیرد و  هر زمان که فرآیند انعقاد قرارداد پایان یابد، بدون هیچ دستکاری در سامانه شفافیت قرار می گیرد .

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند گفت: اطلاعات به صورت سیستماتیک خوانده می شود و در سامانه به نمایش در می آید.

آروین همچنین با اشاره به هدف اصلی از انتشار این قراردادها افزود: از نظر من هدف اصلی از این امر حداقل تحقق نظارت همگانی است. با این اقدام شهروندان را به یاری خواندیم تا نظارت همگانی محقق شود.

وی ادامه داد: تجربه جهانی نشان داده نظارت همگانی نظارت مثمر ثمرتری است. فایده مهم این نظارت پیشگیری از فساد است. اصلی ترین هدف ما تحقق نظارت همگانی است.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند یادآور شد: شهروندان می توانند در سامانه ۱۸۸۸ مواردی را که احساس می کنند مورد اشکال است به اطلاع مدیریت شهری برسانند.

آروین تاکید کرد: ما می خواهیم از چشم ناظران شهروندان استفاده کنیم و آماده همکاری با شهروندان هستیم.

نظرات
آخرین اخبار