سرانجام کشمکش گازی ایران و ترکیه | فراتاب
کد خبر: 767
تاریخ انتشار: 18 فروردین 1395 - 11:00
تابستان وعده اعلام رای دادگاه داوری ایران وترکیه
مدیرامور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران از احتمال اعلام رای نهایی پرونده گازی ایران و ترکیه در تابستان امسال خبر داد.

به گزارش فراتاب و به نقل ار ایسنا، عزیزا.. رمضانی درباره شکایت دوم گازی ترکیه علیه ایران با اشاره به این که هنوز رای نهایی درباره این پرونده صادر نشده است، اظهارکرد: احتمال می رود رای نهایی این پرونده تابستان اعلام شود.عزیزا.. رمضانی درباره شکایت دوم گازی ترکیه علیه ایران با اشاره به این که هنوز رای نهایی درباره این پرونده صادر نشده است، اظهارکرد: احتمال می رود رای نهایی این پرونده تابستان اعلام شود.

 وی درباره صادرات گاز به بغداد با اشاره به این که این قرارداد آماده اجرایی شدن است و ایران اعلام کرده است از نیمه فروردین ماه آمادگی تحویل گاز را به این کشور دارد، تصریح کرد: ایران منتظر است عراق شبکه لوله کشی داخلی را آماده کند و پس از آن، گاز را به این کشور تحویل دهد. مدیرامور بین الملل و بازرگانی شرکت ملی گاز ایران در این باره که آیا عراق زمانی را برای دریافت گاز ایران اعلام کرده است، افزود: پیش تر اوایل اردیبهشت ماه را اعلام کردند، اما به تازگی در این باره، زمانی را مشخص نکردند.

امیرحسین زمانی نیا، معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت ١٨ اسفندماه پارسال پس از دیدار بیژن زنگنه، وزیر نفت با فیاض حسن نعمه، معاون وزیر نفت عراق درباره صادرات گاز به عراق به شانا گفته بود: ایران آماده است سه هفته آینده گاز را در مرز به این کشور تحویل دهد و امیدواریم آنها نیز آماده دریافت گاز از ایران باشند؛ البته ٢٠ کیلومتر از خط لوله انتقال گاز در خاک عراق (دیاله) هنوز تکمیل نشده است.

نظرات
آخرین اخبار