کد خبر: 760
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1395 - 19:13
مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد;
مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش 50 درصدی یارانه‌ خرید کتاب در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: امسال برای نخستین‌بار یارانه خرید کتاب به دانش‌آموزان تعلق خواهد گرفت.

به گزارش فراتاب، به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، همایون امیرزاده از افزایش 50 درصدی یارانه‌های خرید کتاب در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: در بحث سیاست‌های یارانه‌ای که هر سال در نمایشگاه کتاب تهران اجرا می‌شود امسال اجرای سیاست تجمیع یارانه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و نظر به هماهنگی‌ها و اقدام‌های لازم در جذب منابع، در بیست و نهمین دوره از نمایشگاه کتاب تهران میزان منابع یارانه با هدف حمایت از اقشار گوناگون برای خرید کتاب 50 درصد افزایش خواهد داشت. 

مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه یارانه خرید کتاب به دانش‌آموزان را یکی از بخش‌های جدید در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران دانست و عنوان کرد: برای نخستین‌بار یارانه خرید کتاب به دانش‌آموزان تعلق خواهد گرفت. همچنین پیش‌بینی شده تا سقف ارائه یارانه‌ها به دانشجویان تا سقف 50 درصد افزایش داشته باشد.

امیرزاده توضیح داد: در بُن‌های خرید کتاب اختصاص یافته به دانشجویان، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 40 دصد و دانشجو 60 درصد از مبلغ را پرداخت خواهند کرد.

وی افزود: همچنین برای نخستین‌بار در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران به اشخاص حقیقی و حقوقی یارانه خرید کتاب تعلق خواهد گرفت و استادان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، طلاب درس خارج و دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز می‌توانند از تسهیلات ارائه شده در این بخش استفاده کنند. 



امیرزاده از طرح حمایت از کتابخانه‌های تخصصی غیردولتی خبر داد و گفت: طرح دیگری نیز در دستور کار قرار دارد که به تجهیز کتابخانه‌های تخصصی غیردولتی می‌پردازد. جزئیات این طرح نیز در دست بررسی است و به زودی طرح نهایی به شورای سیاستگذاری نمایشگاه ارسال می‌شود. 

وی افزود: امیدواریم با ارائه این تسهیلات از طریق ارائه یارانه‌های خرید کتاب فرصتی را برای اقشار مختلف با هدف حضور در نمایشگاه و خرید کتاب ایجاد کنیم. البته پس از تصویب این طرح‌ها در شورای سیاستگذرای، زمان و شرایط ثبت‌نام اعلام خواهد شد.

بیست‌و‌نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت‌ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج‌فارس، روبه‌روی حرم امام خمینی (ره) قرار دارد.

منبع :خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)

نظرات
آخرین اخبار