کد خبر: 755
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1395 - 17:26
اعلام آماده باش به تکاوران ارتش برای اعزام به سوریه
معاون فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران از اعزام تکاوران این نیرو به سوریه به عنوان مستشار خبر داد و این برای نخستین باری است که خبر رسمی اعزام ارتش ایران به سوریه منتشر می شود.

فراتاب به نقل از عصرایران، امیر علی آراسته معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به حضور مستشاری نیروی زمینی ارتش به خصوص تیپ 65 به سوریه اظهار داشت: تیپ 65 جزئی از نیروی زمینی ارتش است و ما از تیپ 65 و هم یگان‌های دیگر به عنوان مستشار به سوریه نیرو اعزام می‌کنیم.
 
وی افزود: این اعزام مختص تیپ 65 تکاوری نیست و الان در آنجا مستشاران تیپ 65 حضور دارند. این برای نخستین باری است که خبر رسمی اعزام ارتش ایران به سوریه منتشر می شود. بحران در سوریه از سال 2011 آغاز و تاکنون ادامه دارد. این کشور هم اکنون شاهد جنگ داخلی گسترده ای است. هم اکنون نیروهایی از سپاه پاسداران ایران در قالب نیروهای مستشاری (مشاور) به سوریه اعزام و هم اکنون در این کشور فعالیت می کنند. علاوه بر این، شماری از شهروندان ایرانی و شیعیان عراق، افغانستان و پاکستان نیز به عنوان نیروهای داوطلب با حضور در سوریه در حال جنگ با گروه های تروریستی و مسلح هستند.

اولین عملیات فرامرزی ارتش ایران بعد از 57

این برای نخستین بار بعد از انقلاب سال 1357 است که ارتش ایران در عملیات فرامرزی مشارکت می کند. قبل از سال 1357 نیز ارتش ایران با اعزام نیرو به کشور عمان با مخالفان مسلح در منطقه ظفار عمان مقابله کرد.

تیپ 65 هوابرد نیروی زمینی ارتش ایران

براساس متن منتشر شده در ویکی پدیا، تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد (با نماد اختصاری نوهد) زبده ترین نیروی ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران است. ماموریت اصلی این تیپ جنگ نامتقارن تعریف شده است. پرسنل این تیپ افرادی گزیده از پرسنل لشکر ۲۳ نوهد سابق است. این افراد با طی کردن آموزش‌های ویژه و تخصصی در طول خدمت، قادر به انجام عملیات‌های ویژه در داخل خاک ایران و خارج از آن می‌باشند. در واقع این تیپ در سال ۱۳۴۹ تحت نام تیپ ۲۳ نیروهای ویژه هوابرد (نوهد) تاسیس شد.

نظرات
آخرین اخبار