تکذیب، سکوت و تایید یک استعفا! | فراتاب
کد خبر: 7537
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1396 - 18:27
فراتاب از حواشی استعفای شهردار تهران خبر می دهد:

 فراتاب گروه اجتماعی/ شیما حیدری: بسیاری از کانال های خبری شهری در اولین ساعات کاری خود خبر از استعفای محمد علی نجفی، شهردار تهران، دادند. خبری که با تأییدها و تکذیب های بسیاری از سوی اعضای شورای اسلامی شهر تهران و سکوت خبری روابط عمومی شهرداری همراه بود.

به گزارش خبرنگار فراتاب؛ ساعت 9:13 امروز صبح خبرهای جدید و عجیبی را برای مدیریت شهریتهران به همراه داشت. انتشار خبر تشکیل جلسه فوری اعضای شورای شهر با گذشت کمتر از 24 ساعت از آخرین جلسه کاری شورای شهر در سال 96 و بررسی استعفای شهردار تهران، سیل تماس ها را به سمت اعضای شورای شهر روانه کرد. فراتاب در گزارش پیش رو نحوه برخرود اعضای شورای اسلامی شهر تهران و روابط عمویم شهرداری تهران را بررسی می کند.

 

اولین تکذیب

حسن رسولی به عنوان اولین عضو شورای شهر پاسخگوی تماس ها بود و در ساعت 9:40 استعفای شهردار تهران را تکذیب کرد. با رسیدن عقربه های ساعت بر روی عدد 10 خبرگزاری برنا از قول محمدعلی نجفی استعفای او را تکذیب کرد. گمانه زنی ها همچنان ادامه داشت تا خبرگزاری صدا و سیما و فارس هم دست به کار شدند و از قول «منابع آگاه» استعفای شهردار تهران را تایید کردند و خبر از برگزاری جلسه فوق العاده خارج از ساختمان شورای شهر برای بررسی این موضوع دادند.

در میان تأیید ها و تکذیب ها، حجت نظری عضو همیشه حاضر شورای شهر در شبکه اجتماعی توییتر اولین توییت را روانه شبکه های اجتماعی کرد. توییتی که استعفای شهردار تهران را تکذیب و خبرهای منتشر شده را شایعه دانست. خبر استعفای شهردار تهران که برای سومین بار در این هفت ماه حضور او در مدیریت شهری مطرح می شود، این بار بیش از پیش جان گرفته، با این تفاوت که یک دستی پاسخ های گذشته از سوی اعضای شورای اسلامی شهر پنجم دیده نمی شود و امور ارتباطات و بین الملل شهرداری تهران در سکوت خبری فقط نظاره گر این تاییدها و تکذیب ها است.

 

نژاد بهرام: استعفا شهردار دروغ است!

با گذر بیش از یک ساعت از اولین خبر استعفای شهردار تهران تأییدها از سوی« منابع آگاه» و تکذیب ها از طرف اعضای شورای شهر و سکوت روابط عمومی شهرداری ادامه دارد تا اینکه زهرا نژاد بهرام، دیگر عضو شورای شهر در گفت و گو با تدبیر 24، می گوید:« در ۶ماه گذشته مدام شایعه استعفا ایشان  منتشر می شود که صحت ندارد و ما واقعا علت این رفتار را نمی دانیم! این بی اخلاقی رسانه ست و شهردار تهران پرتوان به کار خود  ادامه می دهد.»

در همین حین کانال اطلاع رسانی علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، از استعفای شهردار اظهار بی اطلاعی می کند و ترجیح می دهد این موضوع را تایید یا تکذیب نکند که احمد مسجد جامعی به عنوان اولین عضو شورای اسلامی شهر تهران استعفای شهردار را تایید می کند.

در حالی که شایعه های زیادی در این بین مثل توییت روزنامه قانون در خصوص استعفای شهردار به دلیل مبتلا بودن به سرطان و ... فضای مجازی را فرا گرفته است، روابط عمومی شهرداری تهران همچنان در سکوت خبری به سر می برد. سکوتی که نه تنها ابهامات بسیاری را با خود همراه داشت، بلکه به دلیل پیگیری خبرنگاران از اعضای شورای شهر و دریافت پاسخ های ضد و نقیض و غیر حرفه ای اعضا صداقت و شفافیت اعضا که حاصل اعتماد مردم به لیست امید بود زیر سوال رفت.

 

روابط عمومی شهرداری تهران همچنان در سکوت خبری

در حالی که اعضای شورای شهر خبر از جلسه هم اندیشی برای جمع بندی عملکرد پایان سال داده بودند، جلسه فوق العاده استعفای نجفی برگزار شده و محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران، با تایید این موضوع، می گوید: «محمد علی نجفی تا بعد از عید شهردار تهران باقی می ماند و تاکنون تصمیم قطعی در این مورد گرفته نشده است.» بیش از 6 ساعت از تاییدها، تکذیب ها و شایعه ها می گذرد ودر صورتی که تمام مراجع رسمی خبر استعفای شهردار تهران را تایید کرده اند،  مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران همچنان در سکوت خبری به سر می برد.

 

گزارش از شیما حیدری - عضو شورای نویسندگان فراتاب

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار