کد خبر: 750
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1395 - 09:23
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پارسال بیش از ٤٦ میلیون تن محصولات پتروشیمی در کشور تولید و حدود ١٩ میلیون تن از این محصولات صادر شد.

به گزارش فراتاب و  به نقل از وزارت نفت علی محمد بساق زاده افزود: سال گذشته بیش از ٤٦ میلیون تن محصول در مجموعه های پتروشیمی کشور تولید شد که نسبت به سال ٩٣ حدود 2.5 میلیون تن افزایش داشته و در عین حال بیش از 41 درصد از تولید راهی بازارهای صادراتی شد.
وی یادآور شد : تولید محصولات پتروشیمی در سال ٩٣ با ٧٦ درصد ظرفیت اسمی انجام شده بود و پارسال با رقم ٤٦ میلیون تن تولیدات در واقع ٨٠ درصد ظرفیت اسمی واحدهای تولیدی پتروشیمی فعال بود که نسبت به سال ماقبل چهار درصد رشد را نشان می دهد.سال گذشته بیش از ٤٦ میلیون تن محصول در مجموعه های پتروشیمی کشور تولید شد که نسبت به سال ٩٣ حدود 2.5 میلیون تن افزایش داشته و در عین حال بیش از 41 درصد از تولید راهی بازارهای صادراتی شد.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ارزش فروش داخلی و صادراتی محصولات پتروشیمی را در سال گذشته در مجموع ٢٣ میلیارد دلار بیان کرد و گفت: سهم ارزشی صادرات حدود 9.5 میلیارد دلار بود و بقیه ارزش فروش داخلی محصولات پتروشیمی است.
میزان گاز طبیعی مصرفی (خوراک و سوخت) واحد های پتروشیمی کشور در سال ٩٣ حدود 43.7 میلیون مترمکعب در روز بوده که در پایان سال ٩٤ این رقم به مرز ٤٥.٨ میلیون مترمکعب در روز رسید.
همچنین میزان اتان مصرفی واحدها از منابع بالادستی در پایان ٩٣ به 1.474میلیون تن رسیده بود که این رقم در انتهای سال ٩٤ به ١.٥٢٥ میلیون تن بالغ شد.
براساس این گزارش، در سال ٩٣، پنج میلیون و ٢٣٩ هزار تن میعانات گازی در واحد های پتروشیمی مصرف شد که این رقم پارسال به 5.382 میلیون تن رسید.
به گزارش ایرنا، بیژن زنگنه به تازگی اعلام کرد: مهمترین اولویت بخش پتروشیمی، تکمیل و به پایان رساندن واحدهای نیمه تمام و افزایش خوراک برای مجموعه های پتروشیمی موجود از دیگر اولویت های این بخش است.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار