کد خبر: 746
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1395 - 16:00
دیده بان حقوق بشر سوریه:
دیده بان حقوق بشر سوریه از اقدام داعش مبنی بر اعدام ۱۵ تن از اعضای خود در پایگاه اصلی این گروه در رقه خبر داد.

فراتاب، دیده بان حقوق بشر سوریه (SOHR) (یک شنبه) اعلام کرد که داعش در بزرگ ترین عملیات اعدام دسته جمعی عناصر خود در این کشور، ۱۵ عنصر از جمله یک فرمانده مغربی تبار را در شهر الرقه که پایگاه اصلی این گروه در سوریه به شمار می آید، اعدام کرد.

بنا بر اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه که یک نهاد مستقل مخالف نظامی حاکم در این کشور بوده و مقر اصلی آن در شهر لندن، پایتخت بریتانیا قرار دارد، اعدام ۱۵ عنصر مذکور داعش با اقدام پیشین این گروه مبنی بر بازداشت ۳۵ تن از عناصر و سرکرده های خود در شهر الرقه در واکنش به کشته شدن «ابوالهیجاء التونسی» در حمله هوایی چهارشنبه 30 مارس توسط جنگنده های ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا به حومه این شهر در ارتباط بوده است.

بر اساس این گزارش، ابوالهیجاء التونسی یکی از سرکرده های نظامی داعش به شمار می رفت که «ابوبکر البغدادی»، وی را برای نظارت بر درگیری های مسلحانه در حومه شمالی استان حلب در شمال غرب سوریه اعزام کرده بود.

افزایش اعدام ها در میان اعضای داعش بویژه پس از شکست های اخیر این گروه در بعضی از جبهه های عراق و سوریه که همزمان با کشته شدن اعضای ارشد و فرماندهان این گروه در چند هفته گذشته میتواند نشانه ی عدم اعتماد در میان جنگجویان این گروه و رسوخ سرویس های استخباراتی به بدنه داعش باشد.   

نظرات
آخرین اخبار