کد خبر: 745
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1395 - 15:15
طبق اعلام یک سازمان خیریه انگلیسی، حدود 130 کودکِ پناهجویِ بی سرپرست پس از تخریب بخش‌هایی از پناهگاههای موقتِ اردوگاه «جنگلِ» کاله در فرانسه، ناپدید شده‌اند.

به گزارش فراتاب،طبق اعلام یک سازمان خیریه انگلیسی، حدود 130 کودکِ پناهجویِ بی سرپرست پس از تخریب بخش‌هایی از پناهگاههای موقتِ اردوگاه «جنگلِ» کاله در فرانسه، ناپدید شده‌اند.

نهاد خیریه «به پناهجویان کمک کنید» با اعلام این آمار اظهار داشت دولت فرانسه در تأمین یک محیط امن برای کودکانِ پناهجویِ بی سرپرست ناموفق بوده است.

این سازمان در صفحه فیسبوک خود نوشت متاسفانه 129 کودک از این اردوگاه که اواسط اسفند 1394بخش‌هایی از آن به دست نیروهای دولتی تخریب شد، گم شده‌اند. این سازمان خیریه نوشت: «هنگام اخراج پناهجویان هیچ محل اسکان موقتی برای کودکان بی سرپرست فراهم نشد و مقام‌های فرانسه نیز اصلاً نیازهای آنها را بررسی نکردند و هیچ سامانه‌ای هم برای حفاظت از آنها ایجاد نشد، در کاله یا دونکرک هیچگونه سامانه رسمی برای نام نویسی کودکان وجود ندارد.»

این نهاد غیردولتی ضمن «غیرقابل قبول» خواندن رویکرد دولت فرانسه نسبت به پناهجویان، خواستار افزایش خدمات حمایتی از 294 کودکِ بی سرپرستی شد که هنوز در بخش‌هایی از این اردوگاه زندگی می‌کنند.

تصویری از کودکان پناهجو در جنگل کالۀ فرانسه

متوسط سن کودکانی که در جنگل کاله زندگی می‌کنند 14.2 سال است و کوچکترین کودک بی سرپرست نیز 8 سال دارد.

«به پناهجویان کمک کنید» افزود: «از مقام‌های فرانسه می‌خواهیم سامانه‌هایی را برای ثبت‌نام فوری و حفاظت از کودکان راه‌اندازی کنند. با توجه به آمار (پلیس بین الملل) اینترپل مبنی بر اینکه بیش از 10 هزار کودک پناهجو در اروپا گم شده‌اند، باید هرچه در توان داریم انجام دهیم تا کودکان جنگل کاله و دونکرک به این تعداد اضافه نشوند.»

به گزارش این سازمان، در مجموع 4432 بزرگسال و 514 کودک، که 294 تن از آنها بی سرپرست هستند، هنوز در جنگل کاله زندگی می‌کنند.

افرادی که در این اردوگاه زندگی می‌کنند اغلب از کشورهای خاورمیانه، شمال آفریقا و همچنین افغانستان هستند و امید دارند که از طریق بندر کاله راهی انگلیس شوند.

اروپا با هجوم بی‌سابقۀ پناهجویان فراری از مناطق جنگ‌‍زده در آفریقا و خاورمیانه به خصوص سوریه روبه‌رو است.

به گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل بیش از یک میلیون پناهجو در سال 2015 وارد اروپا شده‌اند.

 

منبع:پرس تی وی

 

 

نظرات
آخرین اخبار