افراطیون بلژیک زن مسلمان را زیر گرفتند | فراتاب
کد خبر: 742
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1395 - 13:43
یک نژادپرست بلژیکی در جریان تظاهرات راست‌گرایان افراطی در منطقۀ مولِنبیک در بروکسل یک زن مسلمان و محجبه را با خودرو زیر گرفت.

فراتاب: یک نژادپرست بلژیکی در جریان تظاهرات راست‌گرایان افراطی در منطقۀ مولِنبیک در بروکسل یک زن مسلمان و محجبه را با خودرو زیر گرفت.

پلیس بلژیک پس از دستگیر کردن مهاجم، اعلام کرد وی یکی از ساکنین محلی منطقۀ مولِنبیک است. در ویدئویی که از این صحنۀ تکان‌‎دهنده منتشر شده است، یک ماشین آئودی را می‌بینید که پس از شکستن موانع پلیس به عمد یک زن مسلمان را که در حال عبور از خیابان است، زیر می‌گیرد. پلیس بلژیک تصویری از ماشین مهاجم را پیش از عبور از موانع پلیس منتشر کرد. در این تصویر مردی کنار راننده در داخل ماشین در حال عکسبرداری است.

خودروی مهاجم پیش از شکستن موانع پلیس و حمله به یک زن مسلمان در منطقۀ مولِنبیک در بروکسل، 14 فروردین 1395 (عکس از رویترز)

براساس اعلام پلیس، راننده و فرد دوم دستگیر شده‌اند و هر دو بمب‌های دودزا همراه خود داشتند. زن مسلمانی که هدف این حملۀ نژادپرستانه قرار گرفته، دچار چندین شکستگی و آسیب در ناحیۀ سر شده است.

در جریان تظاهرات ضداسلامی راست‌گرایان افراطی در منطقۀ مولنبیک در روز شنبه (14 فروردین) پلیس دو افراط‌گرای دیگر را نیز به دلیل حمل کوکتل مولوتف و سلاح دستگیر کرد.

در این تظاهرات که مقامات بلژیک برگزاری آن را ممنوع اعلام کرده بودند، نیروهای پلیس با معترضان درگیر شدند و عدۀ بسیاری از آن ها را دستگیر کردند. 

پلیس بلژیک بسیاری را در جریان تظاهرات ضداسلامی در منطقۀ مولنبیک در بروکسل دستگیر کرد. (14 فروردین 1395- عکس از رویترز)

مولنبیک منطقه‌ای مسلمان‌نشین در پایتخت بلژیک است. پس از حملات اخیر در بروکسل حملات علیه مسلمانان در بلژیک افزایش یافته است.

در تاریخ 3 فروردین بر اثر وقوع سه انفجار تروریستی در فرودگاه و متروی شهر بروکسل 31 نفر کشته و 300 نفر زخمی شدند. گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.

این در حالی است که این گروه در حملات تروریستی خود در تاریخ 22 آبان 1394 در پاریس، پایتخت فرانسه 130 نفر را کشته و بیش از 350 نفر را زخمی کرد.

این حملات تروریستی در قلب اروپا، موجی از اسلام‌ستیزی را در کشورهای اروپایی به راه انداخته است. نژادپرستانِ افراط‌گرا بدون توجه به تمایز میان گروه تکفیری داعش با مسلمانان، افراد بی‌گناه را در حملات ناشی از نفرت هدف قرار می‌دهند.

نظرات
آخرین اخبار