کد خبر: 739
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1395 - 12:10
امروز با حضور اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد;
پیکر قاسم هاشمی نژاد نویسنده، مترجم، منتقد و روزنامه نگار پیشکسوت روز یکشنبه پس از تشییع خانواده، شاگردان و علاقمندان، در قطعه 248 بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

به گزارش فراتاب، مراسم خاکسپاری قاسم هاشمی‌نژاد صبح امروز، پانزدهم فروردین ماه با حضور تعدادی از اهل فرهنگ و هنر از مقابل منزل او در خیابان بهار برگزار شد و در ادامه پیکر آن مرحوم به بهشت زهرا(س) منقل شد.

در این مراسم؛ یونس تراکمه، احمد پوری، علیرضا رئیسیان، شهاب مقربین، محمود معتقدی، اسدالله امرایی، علی‌اکبر شیروانی و... حضور داشتند.

این نویسنده، مترجم و منتقدِ متولد 1319 با ابتلا به عارضه‌ی عفونت ریه از روز دوم فرودین ماه در بیمارستان شریعتی تهران بستری بود و در روز سیزدهم درگذشت.

نمایش منظوم اثر تی. اس. الیوت (تهران: نشر مرکز)، بشنو، آدمک! از ویلهلم رایش (تهران: انتشارات کتاب ایران - چاپ دوم: انتشارات نیلوفر)، خوابگران از ریموند چندلر (تهران: انتشارات کتاب ایران) و من منم: کتابی درباره خودکاوی اثر راتان لعل، از آثار ترجمه‌ای او است.

همچنین خیر النساء، سیبیّ و دو آینه، رساله در تعریف و تبیین و طبقه‌بندی قصه‌های عرفانی، سرود رستگاری و در ورق صوفیان از دیگر آثار قاسم هاشمی‌نژاد هستند.

منبع:ايلنا

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار