کد خبر: 733
تاریخ انتشار: 15 فروردین 1395 - 13:30
محمود عثمان خبر داد:
یکی از سیاستمداران برجسته کرد عراقی از تلاشهای دیپلماتیک نمایندگان اقلیم کردستان برای مذاکره با دولتهای خارجی بر سر مساله رفراندوم استقلال این منطقه از عراق خبر داد

فراتاب: یک سیاستمدار برجسته کُرد، گفت: دولت اقلیم کردستان و احزاب سیاسی کردستانی به‌زودی گفتگوهای خود را با کشورهای هم‌جوار و کشورهای جهان در خصوص برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان از عراق آغاز خواهند کرد.

 به گزارش «شفق نیوز»، محمود عثمان در مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «فیس‌بوک»، گفت: برای برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان باید همه احزاب کردستانی در خصوص انجام کار مشترک به توافق برسند؛ چراکه برگزاری همه‌پرسی یک تلاش قومی و ملی است.
عثمان تأمین امکانات ضروری و کافی از سوی کمیسیون عالی انتخابات در اقلیم کردستان برای شتاب در برگزاری همه‌پرسی را خواستار شد.
وی ضمن درخواست از دولت اقلیم کردستان برای اعزام هیئتی به بغداد برای گفتگو با دولت فدرال در خصوص همه‌پرسی افزود: در این گفتگوها نباید موضوع مناطق کردنشین خارج از حوزه مدیریت اقلیم کردستان که منظور وی مناطق مورد مناقشه بین اربیل و بغداد است، فراموش شود.
عثمان در پایان مطلب خود، اعزام هیئتی از سوی دولت اقلیم کردستان به کشورهای آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد برای گفتگو در خصوص همه‌پرسی را نیز خواستار شد.
منبع کردپرس
نظرات
آخرین اخبار